Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Jag undrar vad det är för slags innertak? Vad kallas det, vad är det gjort av och annat av intresse.
Det ser ut som ”platt” spagetti och tar man i det lite hårt så går det i bitar.
Det var ursprungligen ett yttertak ovanpå, men nu är där en tillbyggnad, o m det är till någon hjälp
Se bilder / Tack på förhand!
Aldrig sett. Snyggt, häftigt och annorlundaT Triggen skrev:[bild] [bild] [bild] Vi har ett innertak i ett rum i huset som troligen från början var tänkt som hobbyrum eller garage, men där det ligger parkett och har gjort så sedan byggnationen 1970.
Jag undrar vad det är för slags innertak? Vad kallas det, vad är det gjort av och annat av intresse.
Det var ursprungligen ett yttertak ovanpå, men nu är där en tillbyggnad, o m det är till någon hjälp
Det är ljud och fuktbalanserande och brandsäkert...T Triggen skrev:[bild] [bild] [bild] Vi har ett innertak i ett rum i huset som troligen från början var tänkt som hobbyrum eller garage, men där det ligger parkett och har gjort så sedan byggnationen 1970.
Träullit... som flera sagt...
Det är ett förträffligt material som behöver användas mera
Väcker tråden då jag behöver hitta isoleringsmaterial till golv mot krypgrund i timmerhuset. Vi har sanerat hussvamp så cellulosa känns vågar ifall nåt ändå får liv... Då har vi fått råd om lin och hampa, men dessa är svåra att få tag i och rätt dyra. Kan detta vara ett bra alternativ? träfibrerna ser ut att vara täckta av betong så kanske svåra att växa i för svampen ändå...? Någon som vet?B byggarätt skrev: