1 439 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Bakläxa för byggföretag efter sprickor i nymålad vägg.
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Byggfirma rekommenderas åtgärda sprickor mellan gammal och ny vägg eftersom de beror på byggfel.
Du kan läsa artikeln här: Bakläxa för byggföretag efter sprickor i nymålad vägg.
Du kan läsa artikeln här: Bakläxa för byggföretag efter sprickor i nymålad vägg.
Jag är nog dum i huvudet! Eller så är jag fullständigt naiv. Visserligen bor jag i ett gammalt hus med olika material. Allt från stenstomme till timmerväggar och vissa nyrenoverade väggar, spånskiva med ytter gipsväggar.
Takstolarna från 40-talet knäpper vid temperaturförändringar. Dörrar som är olika lätta att öppna beroende på om det är vinter eller sommar.
När det stormar så låter det och knäpper och ibland låter det som ett bösseskott.
Ja jag har en utbyggnad med en spricka men jag har aldrig ens funderat på att kontakta NCC och klaga utan använde mig av husfix för att täta sprickan. För mig känns det helt normalt att material beter sig naturligt.
Förmodligen ska vissa människor inte äga egen fastighet utan bo i en hyreslägenhet.
Takstolarna från 40-talet knäpper vid temperaturförändringar. Dörrar som är olika lätta att öppna beroende på om det är vinter eller sommar.
När det stormar så låter det och knäpper och ibland låter det som ett bösseskott.
Ja jag har en utbyggnad med en spricka men jag har aldrig ens funderat på att kontakta NCC och klaga utan använde mig av husfix för att täta sprickan. För mig känns det helt normalt att material beter sig naturligt.
Förmodligen ska vissa människor inte äga egen fastighet utan bo i en hyreslägenhet.
Liknande trådar
-
Byggföretag missköter asbesthantering i vårt hem
Miljö & Hälsa -
Bakläxa för byggföretag som inte skrivit ordentligt avtal med husägare
Artikelkommentarer -
Bakläxa för byggföretag efter att stenar släppt i mur
Artikelkommentarer -
50 000 kronors bakläxa för byggföretag efter inglasning av altan
Artikelkommentarer -
Bakläxa för byggföretag som krävde kund på pengar för offert
Artikelkommentarer