Byggahus.se
S
Redaktionen Redaktionen skrev:
Byggfirman rekommenderas avhjälpa felen på ett fackmässigt sätt utan kostnad för kunden.
För det lär ju hända... Men bra att man får vetskap om dom ohederliga människorna.

A
Jag är nog dum i huvudet! Eller så är jag fullständigt naiv. Visserligen bor jag i ett gammalt hus med olika material. Allt från stenstomme till timmerväggar och vissa nyrenoverade väggar, spånskiva med ytter gipsväggar.

Takstolarna från 40-talet knäpper vid temperaturförändringar. Dörrar som är olika lätta att öppna beroende på om det är vinter eller sommar.

När det stormar så låter det och knäpper och ibland låter det som ett bösseskott.

Ja jag har en utbyggnad med en spricka men jag har aldrig ens funderat på att kontakta NCC och klaga utan använde mig av husfix för att täta sprickan. För mig känns det helt normalt att material beter sig naturligt.

Förmodligen ska vissa människor inte äga egen fastighet utan bo i en hyreslägenhet.

BirgitS
1066Hastings skrev:
För mig känns det helt normalt att material beter sig naturligt.
Borde det då inte vara ändå mer normalt att veta det för byggfirman och då använda elastisk fog i skarvarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.