I första hand med Bosch GSK 50-puffra. Blåser även rent diverse olika grejer. Klart du kan fylla bildäck, men det tar tid. Vet egentligen inte hur hårt den kan gå, men i mitt hushåll är den en klar tia. Jag menar, den är mycket behaglig i ljudvolym!
I första hand med Bosch GSK 50-puffra. Blåser även rent diverse olika grejer. Klart du kan fylla bildäck, men det tar tid. Vet egentligen inte hur hårt den kan gå, men i mitt hushåll är den en klar tia. Jag menar, den är mycket behaglig i ljudvolym!
Handlar inte om att fylla däck, mer pumpa upp någon decimal vid behov!
Önskar nästan att du inte svarat, hade ju bestämt mig
Denna kompressor köper man för ljudet, eller avsaknaden av det jämfört med större.
Mena mest av dom jag har med i mitt första inlägg, båda är specade till 60 decibel, där den ena har 55l/min o 4 liter tank, jämfört 33l/min o 5 liter tank!
I första hand luftmängden helt klart. Det är ju den som bestämmer hur snabbt du kan fylla med, Den lilla skillnaden i tank gör bara mindre skillnad i hur länge du kan köra innan kompressorn startar.
Helt rätt vad gäller levererad mängd, fast i produktspecen står det en annan siffra konstigt nog.
[länk]
Det kan väl göra detsamma. Du får berätta sen hur du upplever ljudnivån.
Skumt!
Absolut, återkommer, har iofs bara min biltema att jämföra med så lär bli nöjd Men 60 db känns riktigt lovande!
Edit:
Kan kanske recensera redan imorgon. Beställd idag 07.00, inlämnad till posten 14.30 och beräknad leverans imorgon. Bara posten sköter sitt.
Nu har jag provkört lite snabbt!
Luftmängden räcker absolut till det jag tänkt (pumpa däck o dyckertpicka), o den är tyst, betydligt tystare än jag hade hoppats på! Klart positivt överraskad.
Dock ett litet problem, äger två luftslangar enligt bild, en spiral och en mjukslang, båda från biltema.
Dock passar inte kopplingen i spiralen i kompressorn, men mjukslangen sitter perfekt.
Finns det olika kopplingar eller förklaringen är biltema? Har mätt med skjutmått o det skiljer någon del av en millimeter på ”ringen” i övrigt är dom lika.
Ett tips till dom som söker en tyst kompressor till tex dyckertpistol och dyl.
Jag köpte en tandläkarkompressor (allt hos tandläkaren går ju på tryckluft...), en trecylindrig pjäs med 30 liters tank. Den är knäpptyst och då är den från tidigt 70-tal. 8 bar och hyfsat luftflöde, inga problem att driva diverse pistoler. Går att hitta billigt om man letar lite, jag gav 500kr för min.