Vi har rivit ner tapeter i ett rum och har hittat den allra första tapeten underst.
Skulle vara roligt att hitta en liknande tapet då originaltapeten i mitt tycke är väldigt vacker.
Nån som har sett nån liknande eller kan det där med bildsök då jag inte fattar hur man gör.
För att bildgoogla öppnar du Bygga Hus i Google och högerklickar på bilden.
Man kan behöva komplettera söksträngen (som troligen blir "wallpaper", tex ändra till tapet och lägga till vilket årtionde man tror tapeten är ifrån.
Exempel, med en gissning på 20-talet, klicka på texten "Visuellt liknande bilder" för att få upp bara bildsökning:
Om du gillar just den tapeten du har hittat och vill ha en exakt kopia av den på en vägg så finns Handtryckta tapeter som kan göra just det. Det kostar förstås mer än vanliga tapeter men nöjer man sig med en fondvägg eller liknande kanske kostnaden blir överkomlig. http://handtrycktatapeter.se/
Tack för tipset! Otroligt vackra tapeter de tillverkar! Om min budget varit större hade jag låtit trycka likadana men jag får inse att jag får hitta det näst bästa.
För att bildgoogla öppnar du Bygga Hus i Google och högerklickar på bilden.
Man kan behöva komplettera söksträngen (som troligen blir "wallpaper", tex ändra till tapet och lägga till vilket årtionde man tror tapeten är ifrån.
Exempel, med en gissning på 20-talet, klicka på texten "Visuellt liknande bilder" för att få upp bara bildsökning:
[bild]
Grymt bra tips!! jag testar detsamma med några tapetrullar jag själv hittat i min gamla stuga.