Byggahus.se
Under vår dörr (groventré till garage och hus, som används dagligen) har en plåtlist lossnat. Den verkar ha varit fäst i byggskummet.

Jag har testat med Tesas montagetejp men det släppte efter ett par veckor. (Satte den mot betongen, ej skummet). Dock kunde jag nog ha gjort rent bättre.

Är dubbelhäftande bästa lösningen eller finns det något annat bra? D5EA69AA-ECD3-4126-8645-1F076BDF5A8F.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
8E600589-996D-47F6-88F8-EBF0E117E977.jpeg
Skapa konto
B73E48B0-3531-4316-8F61-EF3B3F3CBCE8.jpeg
Skapa konto
EBB674DA-A640-4CCB-8888-FD38B5E53297.jpeg
Skapa konto

Bästa svaret

Satt den inte i det frästa spåret i tröskeln med silikon, tec7 eller någon utefog?

1 123abc skrev:
Satt den inte i det frästa spåret i tröskeln med silikon, tec7 eller någon utefog?
Möjligen. Men då finns inget stöd bakom?

B ByggStålis skrev:
Möjligen. Men då finns inget stöd bakom?
Förstår inte vad du menar?

Eftersom tröskeln sticker ut över byggskum och betong så hänger listen fritt om den kilas in i tröskeln.

Men du hade helt rätt. Efter lite arbete så gick den in i skåran. Och sitter där nu. Utan lim. Hade inget hemma. Så det får bli när jag besöker bygghandeln nästa gång.

Tack för hjälpen!!

Det ser ut som om det sitter klämmor (clips) i skåran för tröskelblecket och ofta räcker dom för att hålla fast tröskelblecket.

• Gilla
ByggStålis
  • Laddar…
richardtenggren
På vår dörr från Diplomat så följde det med en gummilist för fixering av blecket i spåret på Alu-profilen.

Edit: ser på förstorad bildatt det inte ser ut som hos oss...

• Gilla
ByggStålis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.