Byggahus.se
Leker med tanken att bygga ett mindre förvaringsutrymme i garaget som går hissa upp i taket. Det försvinner upp på vinden alltså så det inte syns i garaget i uppfällt läge. Det måste vara en elektrisk lösning så inga vaktar o handvevar typ. Vad har jag för alternativ då? Jag har tittat lite på linjära styrdon som det heter men hittar inga som fixar 1500mm eller däromkring

Storlek på plattan och vikt tack.
Har du kollat LINAK
En vajer i var hörn och ett vajerspel?

Protte

Jag tänker mig en bredd på 1,5-2m, djupet ska vara så det får plats mellan takstolarna. Minns inte avståndet mellan dessa just nu tyvärr. CC60 kanske? Den bör sänkas kanske en 1,5m. Allt är bara taget ur huvudet nu alltså. Vikt kanske max 100kg?

Jag kan som inte släppa tanken riktigt än så har nu skissat upp hur jag tänker mig. Jag tänker mig gå den långa vägen med att konstruktionen av reglar blir isolerad och det i sin tur betyder ju att plasta in skiten också. Enklast vore kanske att täta luckan men jag gillar tanken att förvaringsutrymmet håller rumstemperatur. Är det förövrigt ens möjligt att fästa en konstruktion som denna mellan takstolarna på ett sätt så den håller för låt oss säga 4 bildäck plus vikten av själva "förvaringshyllan"? Vinschen som länkas till i tidigare inlägg är ingen dum idé att använda.

Dumheter.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.