4 291 läst · 11 svar
4k läst
11 svar
Erfarenhet av Badrumsfixaren ?
Samlar nu in offerter kring olika badrumsrenoverare i Stockholm och det finns ju en uppsjö att välja emellan där priserna lätt skiljer sig 100% mellan billigast och dyrast. Finns det någon som anlitat eller haft kontakt med Badrumsfixaren som verkar vara ganska stor i Stockholmsområdet och har bra omdömen på reco, eniro, google etc. Men jag litar inte så mycket på detta. Kanske någon har en mer konkret erfarenhet ?

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Skumt med en webbplats där det inte står vad aktiebolaget heter och vad det har för organisationsnummer.
Nåja, med lite letande gick det att få fram 01 Moderna Bad AB 556981-0772 vilket är en del av en liten koncern. Just det bolaget har inga anställda och under 2018 mer än halverades omsättningen jämfört med 2017. De andra två bolagen har just ingen omsättning och inga anställda.
https://www.allabolag.se/5569810772/bokslut
Så en bra fråga till dem är vilka som kommer och gör jobbet för det har ju stor betydelse för resultatet.
Nåja, med lite letande gick det att få fram 01 Moderna Bad AB 556981-0772 vilket är en del av en liten koncern. Just det bolaget har inga anställda och under 2018 mer än halverades omsättningen jämfört med 2017. De andra två bolagen har just ingen omsättning och inga anställda.
https://www.allabolag.se/5569810772/bokslut
Så en bra fråga till dem är vilka som kommer och gör jobbet för det har ju stor betydelse för resultatet.
Ja, jag har redan kollat upp detta. Det är Svenska Hem Scandinavia som är bolaget man skriver kontrakt med och de anlitar underleverantörer inom vvs och el (båda har giltiga intyg dvs säker vatten och el-behörighet) samt ser ut att ha funnits i några år och med bra ekonomi.
verkar som att modernabad.se och badrumsfixaren.se är samma bolag på något sätt.
verkar som att modernabad.se och badrumsfixaren.se är samma bolag på något sätt.
Redigerat:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Menar du Moderna Hem Scandinavia för något Svenska Hem Scandinavia kan jag inte hitta?
Men Moderna Hem Scandinavia AB tjänar inga pengar och har inga anställda?
Att underentreprenörer har behörighet är en sak och det behöver verkligen inte betyda att de gör ett bra jobb, finns ju gott om exempel på motsatsen i forumet. Utan du behöver ju ha referenser på dem som gör jobbet (iordningställande av vägg och golv, montering av tätskikt, kakling förutom el och VVS), dvs. telefonnummer till tidigare kunder som du kan ringa och fråga ut.
För mig ringer det stora varningsklockor med alla dessa företag som är inblandade, sånt som gör att om man klagar efteråt så går det företaget man har skrivit avtal med i konkurs så att man inte kan få ut vare sig pengar eller rättelse, medan verksamheten fortsätter i något av de andra.
Att underentreprenörer har behörighet är en sak och det behöver verkligen inte betyda att de gör ett bra jobb, finns ju gott om exempel på motsatsen i forumet. Utan du behöver ju ha referenser på dem som gör jobbet (iordningställande av vägg och golv, montering av tätskikt, kakling förutom el och VVS), dvs. telefonnummer till tidigare kunder som du kan ringa och fråga ut.
För mig ringer det stora varningsklockor med alla dessa företag som är inblandade, sånt som gör att om man klagar efteråt så går det företaget man har skrivit avtal med i konkurs så att man inte kan få ut vare sig pengar eller rättelse, medan verksamheten fortsätter i något av de andra.
Två webbplatser för samma företagsgrupp.S Saintus skrev:
Det stämmer Moderna Hem Skandinavien HB ska det vara. Det är ett handelsbolag. Jag förstår inte varför detta bolag föreslås som kontraktsmotpart. Samtidigt har konceptet "Badrumsfixaren"/modernabad.se många goda omdömen.BirgitS skrev:
Menar du Moderna Hem Scandinavia för något Svenska Hem Scandinavia kan jag inte hitta?
Två webbplatser för samma företagsgrupp.
Hur gör andra som renoverar badrum ? Ber de om referenser även för underleverantörerna ?

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Oj, är ett handelsbolag inblandat också. Deras bokslut är inte offentliga men där verkar det finnas ordentligt med inkomster i alla fall, men det går ju inte att se något om antal anställda: https://www.allabolag.se/9697264480/moderna-hem-skandinavien-handelsbolag
Moderna Hem Skandinavien Handelsbolag är registrerat som "Design av hem, homestyling, homestaging".
Man kan ju anlita företag som har anställda byggare och kakelsättare. Det är mindre känsligt när det gäller att ha el och VVS som underleverantörer även om det förekommer underliga resultat från de två grupperna också.
I alla fall be om referenser på badrumsprojekt där samma underleverantörer har förekommit.
Moderna Hem Skandinavien Handelsbolag är registrerat som "Design av hem, homestyling, homestaging".
Man kan ju anlita företag som har anställda byggare och kakelsättare. Det är mindre känsligt när det gäller att ha el och VVS som underleverantörer även om det förekommer underliga resultat från de två grupperna också.
I alla fall be om referenser på badrumsprojekt där samma underleverantörer har förekommit.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Det första som slår mig när jag tittar på RECO är att de har skurar av omdömen som kommer in samma dag, eller med någon dags mellanrum, sedan långa perioder utan omdömenj. För mig ser det ut som de sitter och skriver omdömena själv när de har lite att göra.
Leta efter firmor som du kan få säkra referenser på, prata med kolleger, släktingar, grannar osv.
Bolaget verkar ju ha ett samelsurium av "hjälpbolag", det är svårt att se vem du gör affär med, vem är ansvarig, vad är det för personal som kommer osv. Ser inte seriöst ut.
Leta efter firmor som du kan få säkra referenser på, prata med kolleger, släktingar, grannar osv.
Bolaget verkar ju ha ett samelsurium av "hjälpbolag", det är svårt att se vem du gör affär med, vem är ansvarig, vad är det för personal som kommer osv. Ser inte seriöst ut.
Ptja, vet inte vad du bestämde dig för men hoppas att det var någon annan firma.
Grannen under anlitade Moderna Bad, under flytt av golvbrunn bilade de av ingående el till min lägenhet. De vägrar att betala för förvaltare och elektriker som varit tvungna att komma ut för att felsöka problemet. Det gäller både fakturor som gått till mig och de som har gått till grannen.
Vill du ha ett företag som tar ansvar för sina misstag får du nog leta någon annanstans.
Grannen under anlitade Moderna Bad, under flytt av golvbrunn bilade de av ingående el till min lägenhet. De vägrar att betala för förvaltare och elektriker som varit tvungna att komma ut för att felsöka problemet. Det gäller både fakturor som gått till mig och de som har gått till grannen.
Vill du ha ett företag som tar ansvar för sina misstag får du nog leta någon annanstans.
Det blev ett annat företag men jag hade svårt att välja mellan dem. Jag är idag nöjd.M Mneme skrev:Ptja, vet inte vad du bestämde dig för men hoppas att det var någon annan firma.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg