12 907 läst · 10 svar
13k läst
10 svar
Willa Nordic
Hej,
Jag skulle gärna vilja ha era erfarenheter av WN. Vi har fått en offert på 198 kvm som visar ca 30.000 kr per kvm. Huset är jättefint absolut men ingen garage/carport osv. Inga extra tillval osv (vet att de håller en hög standard från start). Paul Ross husen kostar från 36.000 per kvm, så det känns lite väl högt att betala 30.000 hos WN. Ni som har byggt med Willa Nordic. Vad har ni fått ge för ungefärligt kvm pris i slutändan?
Tack på förhand!
Jag skulle gärna vilja ha era erfarenheter av WN. Vi har fått en offert på 198 kvm som visar ca 30.000 kr per kvm. Huset är jättefint absolut men ingen garage/carport osv. Inga extra tillval osv (vet att de håller en hög standard från start). Paul Ross husen kostar från 36.000 per kvm, så det känns lite väl högt att betala 30.000 hos WN. Ni som har byggt med Willa Nordic. Vad har ni fått ge för ungefärligt kvm pris i slutändan?
Tack på förhand!
Ser väldigt fina ut! Men 30 000kr är en del, Betalde själv 20 och fick ett hus med vad jag tycker är fin standard. Inget spexigt hus dock, alla sådana detaljer är dyra. Tror inte du kan jämföra priserna, gör så enorm skillnad i hur huset ser ut och vilka specialare man vill ha.
Skulle byggt med WN men det visade sig att jag fick ut mycket mer genom att bygga i egen regi. Köpte loss tomten från WN och anlitade egen arkitekt och egen byggare.
Samtidigt tycker jag inte det är någon höjdare att jämföra med Pål Ross ...
Samtidigt tycker jag inte det är någon höjdare att jämföra med Pål Ross ...
Får jag fråga vad ni fick för kvadratmeterpris från dem. Vill inte jämföra med andra tillverkare utan bara med de som har fått en offert från WN. Vill mest veta om det skiljer sig mycket runt om i landet.
Jag byggde 2006 så mina siffror är inte intressanta för dig idag. Jag kan dock tänka mig att huvudkontoret styr sina säljare ganska hårt.M Myperfecthouse skrev:
.
Precis! Det är väldigt mycket upp till säljaren då det inte finns några färdiga hus att referera till. Jag blir misstänksam då jag upplever dem som oerhört ”duckande” när det kommer till kostnader på olika sajter. Visst att alla hus är unika men det bör ändå finnas någon slags offentlig information så att man kan känna sig trygg i att man inte blir blåst.
Det är inte så det funkar. De kommer ta så mycket betalt som de bara kan. Det ända sättet du kan ta reda på att du inte blir bamboozlad är att ta samma ritningar med samma krav till flera leverantörer och be om offerter och sedan jämföra dessa.M Myperfecthouse skrev:Precis! Det är väldigt mycket upp till säljaren då det inte finns några färdiga hus att referera till. Jag blir misstänksam då jag upplever dem som oerhört ”duckande” när det kommer till kostnader på olika sajter. Visst att alla hus är unika men det bör ändå finnas någon slags offentlig information så att man kan känna sig trygg i att man inte blir blåst.
Men rent krasst, 16-18 billigt hus, 20-22 medelhus, 30 svindyrt hus.
Hej!
För 4 år sedan när vi planerade bygge så låg WN ca 1,5-2 miljoner över resterande företags offerter. Då kostade vårt hus ca 4,5 (lösvirke, firma med avtalad totalentreprenad) och har 210 kvm boyta, 130 kvm biyta (garage och källare). Detta var i Göteborgsregionen. Så min erfarenhet är - ja de är dyrare. Och jag är inte helt säker på att man får igen värdet i extra kvalitetskänsla.
För 4 år sedan när vi planerade bygge så låg WN ca 1,5-2 miljoner över resterande företags offerter. Då kostade vårt hus ca 4,5 (lösvirke, firma med avtalad totalentreprenad) och har 210 kvm boyta, 130 kvm biyta (garage och källare). Detta var i Göteborgsregionen. Så min erfarenhet är - ja de är dyrare. Och jag är inte helt säker på att man får igen värdet i extra kvalitetskänsla.
Vi byggde med Willa Nordic söder om Malmö och det var mycket bra. Superproffsigt. De hade verkligen valt de bästa hantverkarna som de kunde hitta. Vi pratade med alla leverantörer innan vi valde Willa Nordic och det som faktiskt gjorde att vi valde dem var att deras säljare och projektledare var mycket bra. När vi frågade något så kom svar omgående och vi var nog riktigt jobbiga kunder (typ som norrmannen i Göta kanal) men aldrig att de var ovänliga eller ohövligt, bara riktigt måna om oss som kund. Sedan under bygget flöt allt på jättebra och de levererade huset exakt på dagen och helt prickfritt protokoll!
De små saker som vi hittat i efterhand har de löst direkt.
De små saker som vi hittat i efterhand har de löst direkt.
Haha!! vilken bra jämförelse. Kul att ni är nöjda. Vi köpte av Rörvikshus till slut. Vi fick en väldigt bra ritning och kom ner ca 2 milj för 40 kvm mer hus. Det som skiljer är att standardutbudet hos WN är mer exklusivt från start. Exempelvis badkar för 30.000 kr nu fick vi ett för 10.000 kr. Men nu är vårt hus strax färdigt och vi är mycket nöjda.
Liknande trådar
-
Willa Nordic pris per kvm är 40.000 kr, vad tycker ni?
Hustillverkare -
Intressanta Hus, Willa Nordic eller Alingsås Huspaket
Hustillverkare -
Rörviksvillan vs. Willa Nordic
Hustillverkare -
Willa Nordic Attityd-hus i Stockholmstrakten alt. västra Skåne.
Hustillverkare -
Vägguppbyggnad willa nordic
Hustillverkare