Byggahus.se
Såg det efteråt när jag klickade runt bland PDF’erna...

Men tror jag köper en riktig värmepump istället med kvalitet och låg ljudnivå, och skall sitta i mindre boende, vill inte ha strul samt att den ska störa, och de billiga pumparna är ändå inte såå billiga..

H Husqvarna220Ac skrev:
Aha, tack för input, ska bygga en komplementbostad på gården i sommar på 45 kvm, och blir nån form av luftvärmepump.

Vi hade en rusta pump i det gamla huset, den första jävlades, sen fick vi nya modellen, men denna stod helt still till värmen behövdes, och körde konstigt så funkade dåligt, men i ett garage inte lika noga med ljudnivå mm.

Vad tycker du? En sådan är inte jättebilligt ändå, och inga garantier..

Undrar om denna har QC koppling? Känns litet så när man ska skriva under ett intyg om inkoppling, nån som provat en sådan? Men kanske nästan liten trots 33kvm plus loft..

[länk]

Såg att Julas pumpar verkar utgått, inga andra som säljer luftvärmepumpar med Quick connect?
Den finns men är antagligen en typisk säsongsvara om den inte finns i lager, dock var den par tusen billigare på kampanj som verkar återkommande så isåfall vänta in en sån.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...mepumpar-luft-luft/luft-luftvarmepump-005353/

Finns säkert nån som kan svara bättre och mer ingående på hur det är att leva med den men tycker den jobbar ungefär som farsans LG-luftvärmepump, dvs ganska lugnt och sansat. Litet stomljud i väggen när den höjer från 10 till 17 grader, går lite hårdare än vanligt då. Jag skyller det på de stenhårda gummifötterna från Julas.

Men jag har all respekt för att ha kvalitet i hemmet, som sagt har jag den i garaget och det är ingen fallhöjd om den pajar och helt garantilös är den ju inte heller. (2/4 år) Så för mitt ändamål är den helt kanon, tack vare låga prislappen och höga elpriset har den redan betalt sig så det enda jag ångrar är de två åren jag körde direkt-el i garaget innan jag köpte värmepump :p

• Gilla
G.. och 1 till
  • Laddar…
Finns det någon pump med snabbkopplingar för kring 5000kr att få tag på nu? Tänkte ha som värme i huset under byggtiden och sedan flytta den till garaget.

Ha is i magen några veckor ska du se att jula kör kampanj på Qlima i år igen, var nersatt till 5999 ifjol i slutet av september

Yes får vänta lite, visst är det den som heter SC?

Ja, "SC" är med snabbkoppling och "S" är med traditionella rörkopplingar.

Så här står det på Julas hemsida numera:
Installationsinformation
Enligt gällande lagstiftning måste installation av denna produkt ske av certifierad installatör. Därför kommer du efter ditt luftvärmepumpsköp bli kontaktad av vår installationspartner INSELO. Du kan vid denna kontakt välja att ta del av deras installationserbjudande eller ange certifikatsnummer på den installatör du tänkt använda.

INSELO kommer få del av ditt namn, kontaktuppgifter, artikelnummer och orderdatum. I vår Integritetspolicy kan du få mer information om hur Jula behandlar personuppgifter.

• Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
A
Köpte precis min som har en ny form av snabbkoppel qlina SC-JA2519

va där exakt 07:00 när dom öppnade för jag börja själv 07:30 och hade bråttom.

började med att han på lagret försov sig 15min, och när jag skulle betala redde inte personalen ut betalningen...

när väl allt va klart så skulle dom börja med de registreringspapperna, då sa jag att jag börjar om 5min och ska jag börja fylla i papper och annan skit så lämnar jag tillbaka värmepumpen direkt.

så jag slapp fylla i allt.

1000kr i rabatt nu i november så ni vet.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Uwe H och 4 till
  • Laddar…
Shirack skrev:
Köpte precis min som har en ny form av snabbkoppel qlina SC-JA2519

va där exakt 07:00 när dom öppnade för jag börja själv 07:30 och hade bråttom.

började med att han på lagret försov sig 15min, och när jag skulle betala redde inte personalen ut betalningen...

när väl allt va klart så skulle dom börja med de registreringspapperna, då sa jag att jag börjar om 5min och ska jag börja fylla i papper och annan skit så lämnar jag tillbaka värmepumpen direkt.

så jag slapp fylla i allt.

1000kr i kampanjpris nu i november så ni vet.
Vad menar du med 1000 kr i kampanjpris?

A
Ursäkta dubbelposten, blir det inte luft i systemet även på dessa färdigfyllda med snabbkoppel, är ju Viss luft i slangen när man kopplar på den.

A
A andy999 skrev:
Vad menar du med 1000 kr i kampanjpris?
förlåt menar 1000kr rabatt i november

• Gilla
andy999
  • Laddar…
Shirack skrev:
Ursäkta dubbelposten, blir det inte luft i systemet även på dessa färdigfyllda med snabbkoppel, är ju Viss luft i slangen när man kopplar på den.
Rören är fyllda med kylmedia.

A
useless useless skrev:
Rören är fyllda med kylmedia.

Ok hur kan dem va det? Sitter de kulventiler eller något i dom som öppnas när man spänner ihop kopplingarna? Har inte öppnat förpackningen än.

såhär ser den nya SC modellen ut

• A96BC1DF-FA53-41A1-B527-05F4EB6B80A2.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbetk
  • Laddar…
Det finns många värmepumpar på ebay om man ogillar pappershanteringen vid Julaköp

• Gilla
Bjerrod
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.