Byggahus.se
Tjena! Har köpt ett kök från epoq. Ångrar mig lite nu i efterhand då instruktionerna är helt värdelösa.

Nu till min fråga, är alltid högskåp för ugn och mikro mindre djup än ett vanligt högskåp? Förmodar att det är det för att ugnen ska ha fritt baktill. Problemet är dock att hon som beställde köket åt mig beställde vanliga draglådor som ska sitta under ugnen, dessa passar givetvis inte, dom är för djupa.

Någon annan som har epoq-kök med 2 lådor under ugnen? Isf vad har ni för djup på lådorna? Dom jag fick med är 55cm djupa.

Mvh,
Peter

• Gilla
Mogdath
  • Laddar…
Mina lådor är också 55 cm djupa under ugnen.
De får plats om man tar bort ryggen i högskåpet på den del som har lådor.
Där behövs ingen rygg och ugnen får den luft den behöver.
Jag använde bara ryggen i skåpet över ugnen.

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
B betula skrev:
Tack för svaret, löste det på sättet du sa, blev kanon

B betula skrev:
En snabb fråga, hyllplanet som sitter ovanför lådorna som ugnen ska stå på, vart satte du det? I höjd med lådfronten eller ovanför? Jag fick med en täcksida som är 60cm bred och 10cm i höjd samt en aluminiumlist som även den är 60cm bred. Står inget i manualen och dom på epoq-supporten visste inte då jag var tvungen att prata med personen jag beställde köket från. Tack på förhand!

Mitt hyllplan sitter lite över lådan men glöm inte att testa att öppna ugnsluckan på plats, vi fick justera upp ugnen lite eftersom luckan först slog i lådan när man öppnade. När ugnen väl var på plats passade jag in och sågade av täcksidan i höjd och täckte sågsnittet med metallisten. Vänd passbiten med listen nedåt mot ugnen.

• Gilla
Petrovski83
  • Laddar…
B betula skrev:
Mitt hyllplan sitter lite över lådan men glöm inte att testa att öppna ugnsluckan på plats, vi fick justera upp ugnen lite eftersom luckan först slog i lådan när man öppnade. När ugnen väl var på plats passade jag in och sågade av täcksidan i höjd och täckte sågsnittet med metallisten. Vänd passbiten med listen nedåt mot ugnen.
Så fick det bli, tack för tipset. Lite halvdålig info från epoq hur man ska lösa allt med passbitarna

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Zymtic och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.