2 646 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Gardena R160 följer ej guidekabel
Hej
Min Gardena R160 följer ej guidekabeln när den ska till laddstationen. Någon som vet vad det kan bero på?
Begränsningskabeln är intakt och lampan i laddstationen lyser med grön lampa. Jag testade att byta plats på kontaktdonen för guide- och begränsningskabel på ena sidan i laddstationen och lampan lyser fortfarande grönt. Då borde väl guidekabeln också vara intakt?
Min Gardena R160 följer ej guidekabeln när den ska till laddstationen. Någon som vet vad det kan bero på?
Begränsningskabeln är intakt och lampan i laddstationen lyser med grön lampa. Jag testade att byta plats på kontaktdonen för guide- och begränsningskabel på ena sidan i laddstationen och lampan lyser fortfarande grönt. Då borde väl guidekabeln också vara intakt?
Den är inställd på 0 minuters fördröjning innan den ska börja leta efter guidekabeln. När klipparen är ute på gräsmattan och jag väljer TESTA IN så kör den bara över guidekabeln utan att reagera.legion skrev:
Den klarar av att följa begränsningskabeln utan problem när jag kör TESTA IN och har ställt ner tiden den ska bänta innan den följer guidekabeln.
Liknande trådar
-
Gardena R40Li följer inte guidekabeln hela vägen
Robotgräsklippare -
Gardena R160 - Trelleborg
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Gardena R160 8e året högre ljud?
Robotgräsklippare -
Gardena R160 robot yrar till batterislut
Robotgräsklippare -
Teknisk handbok till Gardena Sileno R160Li (HQ 310/315) + hjälp med referensvärden
Robotgräsklippare