Byggahus.se
Det är ju inget jättejobb att göra om placeringen under skåpen eftersom de sitter i en täcksida. Jag hade reklamerat. Dom sitter heltokigt!

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ok...
Nej, till höger i båda skåpens topp ser det ut som stora hål.
Det är skruvhål för krönlisten som är tillfälligt borttagen.

Gällande placeringar håller jag med. De har gjort lite som de velat i några moment, om jag inte varit på plats själv och pratat med dem eller gett exakta instruktioner. När det kommer till spottarna trodde jag inte att någon skulle komma på tanken att göra på annat sätt än att sätta dem med jämnt avstånd, så gjorde inga markeringar utan visade bara snabbt att det skulle vara en under varje dörr.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
H H_C skrev:
Det är skruvhål för krönlisten som är tillfälligt borttagen.

Gällande placeringar håller jag med. De har gjort lite som de velat i några moment, om jag inte varit på plats själv och pratat med dem eller gett exakta instruktioner. När det kommer till spottarna trodde jag inte att någon skulle komma på tanken att göra på annat sätt än att sätta dem med jämnt avstånd, så gjorde inga markeringar utan visade bara snabbt att det skulle vara en under varje dörr.
Aha... ok

Tragiskt när de inte hellre kollar en gång extra med slutkund innan de tar egna initiativ ju. :(

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Aha... ok

Tragiskt när de inte hellre kollar en gång extra med slutkund innan de tar egna initiativ ju. :(
Ja, vi skulle t.ex. dela av ett rum genom att sätta upp en vägg. Hade missat att visa exakt var dörren skulle sitta, och sedan hamnade den längre från kanten än vi tänkt oss. Man tänker att man själv varit otydlig, men visst hade man önskat sig att de dubbelkollade. Däremot flyttade de den utan extra kostnad.

Nu är köket klart i alla fall, förutom vitrinluckorna (edit: och dekorlisten ovanför) :) Det blev ett nytt fiskbensparkettgolv också, som matchar golvet i resten av lägenheten.

Gjorde aldrig någon reklamation av spotlight-placeringen, har varit så mycket strul och förseningar med renoveringen att sambon och jag är helt utmattade och inte orkar bry oss längre :dizzy: Det blev åtminstone bättre än originalköket :D

• 77FB2036-BFEF-48F8-9365-0B60809F205E.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • FB09E530-BB28-43D7-84C6-6985F147E708.jpeg
    Skapa konto
  • F0AB9977-C8C5-4A78-B499-C2EB1BD89D71.jpeg
    Skapa konto
  • F2B734DF-9F5C-415E-A9C9-4EE69D0005EB.jpeg
    Skapa konto
  • 03FE1FA3-A562-4C95-9BDA-64830480A117.jpeg
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Jag tycker det blev snyggt.
O extra plus för parketten med kanten mot köket o ännu ett extra plus för täcksida till golv.

Blev jättesnyggt! Håller med en tidigare talare om att det linjerar snyggt med dom övre spottarna och markerar varje skåp på ett annat sätt. Finns absolut ingen anledning att reklamera det där.
Men visst, jag hade nog aldrig kommit på tanken att göra så själv. :)

Tummen upp för ett jättefint kök! (y)

Tack så mycket för kommentarerna :)

Vi ångrade oss lite grann att vi inte förlängde köket 40 cm åt vänster i bild. Det hade funkat om schaktet byggts annorlunda. Men storleken räcker ändå hyfsat bra i en 3:a på 70 kvm där 2 personer bor.

Vi tog Axstad från IKEA med mässingknoppar från annat håll, blandare Nyvattnet från IKEA och en diskho i vit silgranit. Skivan är Noble Carrara från Technistone.

Du det där blev riktigt bra med spottarna!
Det är lurigt med ljus. Det man ”tror” blir bra med symmetri med lampor kanske blir bättre om lampor sätts osymmetriskt-isch.
Sätter jag lampor så vill jag gärna ha symmetri - kanske för jag inte ser eller vet bättre. Har svårt att se hur osymmetriskt kan skapa otroligt balla effekter!

Det tidigare köket var lite.... mustigt :)

C claym skrev:
Du det där blev riktigt bra med spottarna!
Det är lurigt med ljus. Det man ”tror” blir bra med symmetri med lampor kanske blir bättre om lampor sätts osymmetriskt-isch.
Sätter jag lampor så vill jag gärna ha symmetri - kanske för jag inte ser eller vet bättre. Har svårt att se hur osymmetriskt kan skapa otroligt balla effekter!

Det tidigare köket var lite.... mustigt :)
Tack, ja, nu när ni skriver det så ser det ju bra ut :) Elektrikern och målaren som var här efteråt var båda överens om att de var felmonterade. Jag blev så inställd på det själv också.

Ja, haha, innan vi köpte lägenheten i våras tillhörde den Ulla 90+, som spenderat de senaste åren på ålderdomshem. Så det var lite att göra. Får starta en egen tråd med fler bilder från totalrenoveringen.

• Gilla
claym
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.