Byggahus.se
Hej.
Vi har idag en äldre panna med en pelletsbrännare som börjar ge upp, så nu är det dags att byta,
kollade ett tag på att installera bergvärme, men med kostnaden för installation och allt snack om elpriserna i framtiden så föll valet på att installera en ny pelletspanna istället.

Nu till min undran, är det någon som vet hur Ulma's, Effecta´s eller Baxi´s pannor/brännare är i kvalité?
Eller finns det något annat alternativ som är bra köp?

Har följande krav:
Elpatron
Varmvattenberedare
Automatisk uraskning

Helst ska man kunna se statusen på pannan i mobilen då jag har dålig erfarenhet idag av att man åker bort på Fredagen så stannar pannan på kvällen och den går på elpatron hela helgen.

S Stegatorparn skrev:
Då tror jag att en Ariterm Biomatic + 20i kan vara något för dig.
[länk]
Okej, ska kolla på den.

Q quilding skrev:
Notera att Ariterm gick i konkurs nyligen.
[länk]
Såg det, så det valet får nog bort

H
DYEUffe DYEUffe skrev:
Såg det, så det valet får nog bort
Janfire köpte upp konkursboet från Ariterm

Hej.
Är nu i samma situation, att jag behöver en ny panna, pelletspanna. Är nyfiken på vilken panna du valde och vad du tycker om den. /Sigvard

H hästvärme skrev:
Hej.
Är nu i samma situation, att jag behöver en ny panna, pelletspanna. Är nyfiken på vilken panna du valde och vad du tycker om den. /Sigvard
Om jag skulle satsat på pellets så hade jag nog kollat på en effecta pelletspanna med lambda styrning, eller om du nu vill slå på stor så kolla på eta eller Fröling

• Gilla
Adde41 och 1 till
  • Laddar…
H hästvärme skrev:
Vad tror ni om Nibe? [länk]
kan väl väl ändå tycka att det är en helt ok pelletspanna med stor askalåda i botten och ”självsotande” tuber, synd bara att den inte finns med lambdastyrning

Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
kan väl väl ändå tycka att det är en helt ok pelletspanna med stor askalåda i botten och ”självsotande” tuber, synd bara att den inte finns med lambdastyrning
Det har jag för mig att det gör. För halvannat år sen letade jag panna och såg den polska varianten online med alla tillval uppräknade.

J jteg68 skrev:
Det har jag för mig att det gör. För halvannat år sen letade jag panna och såg den polska varianten online med alla tillval uppräknade.
Tack för rättningen !
var inne och googlade nu och såg att man kunde köpa en modul för lambda styrning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.