Nr 2, Tre våningar klarar den !
Är en pedant kvinna som älskar välstädat hem !
Såå härligt få komma hem från jobbet en fredag och jobbet är redan gjort !
Sätter mig då ner i soffan och bara njuter med ett glas hemmagjord rabarberlemonad med lite tilltugg, tills övriga familjen kommer hem, och middagsbestyren tar över !
Underbart att slippa börja dammsuga då jobbarveckan är slut, och så även jag !
En robotdammsugare hade varit kanon så min son slipper krypa i dammet men som också kan plocka upp storebrors legobitar som annars hade hamnat i munnen!
Alt 2.
Premiär för mig med tävling på bygga hus. En värstingrobot som sköter städningen skulle underlätta nåt magiskt här i småbarnsfamiljens vardagslogistik och familjepussel. 3 plans radhus har gjort att jag dragit mig för att realisera drömmen om en städrobot. Men nu finns den! Roboten vi väntat på. Neato! Min hustru och yngste son är allergiska mot diverse, bl.a pälsdjur och damm. Roboten hade gjort vår vardag dramatiskt mycket enklare. Tänk om den nödvändiga, men tidigare sååå trista, städningen kunde bli enkel, rolig och spännande istället? En svindlande tanke. Jag ler redan! Om vi vinner lovar jag att döpa Jordsvinet (som min son så gärna vill köpa och ihärdigt hävdar går att ha som husdjur även om man är pälsallergiker) till Neato, om det öht är genomförbart med Jordsvin i svenska radhus. Den tanken förtränger jag helst. Bildgoogla gärna så förstår ni varför
Vi har ett hus med 3 våningar och jag är våldsamt less på att släpa dammsugaren upp och ner. Entrén är dessutom i källaren så alla plan används varje dag. Jag har 2 barn som skräpar ner som sju och jag blir helt tokig på att dammsuga VARJE dag för att inte minstingen ska äta upp saker som dras in utifrån.
Är helt övertygad om att en robotdammsugare hade gjort mig 100% mer harmonisk och vad mycket roligare jag kunde ha istället på tiden jag sparade!
Ensamstående pappa med 2 småbarn. Får alltid skäll av barnens mamma att det är för smuligt. Känslan av att veta att det är bättre städat hos mig vore underbar
Vår nuvarande robot ser ut såhär:
... och nu är jag rädd att barnen ska drunka i drivorna av damm som på något magiskt vis hinner bildas mellan de få manuella dammsugningar vi hinner med mellan matlagning, dagishämtningar, läggningar osv osv. Vi behöver en ny!!
Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.
Totalt värde: ca 7 000 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?
Svaret hittar du här: [länk]
2
3
1
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: 2 (3 våningsplan)
Med två småbarn hemma som tycker om att springa ut och in minst femtio gånger varje dag efter de har lekt i sandlådan, rabatter, grushögar, lerpölar och allt möjligt annat så blir golvet jättesmutsigt. Det blir mycket dammsugande och att få hjälp av en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare kommer att bli strålande!
Motivering; vore helt fantastiskt och skönt att inte bara ha en dammsugare som kom ihåg våningsplanen men även kom ihåg att dammsuga. Tänk att få programmera in att komma hem till nydamsugna golv- varje dag! Halleluja-moment på det!
Tänk att få sitta i soffan och le
Med mitt huvud lätt på sne
Hur min fru och son kommer reagera
Med en robot som vill donera
Damm och smuts, och självklart hans lego
Till en soppåse med stort ego
Tänk vad en Neato Botvac D7
Skulle skänka glädje till min fru
Inslagen till bemärkelsedag 31
Hon kommer skrika i falsett
Undra vilket namn hon vill att vi den ger?
Äntligen blir jag pappa of the Year!
Tre barn mellan 2 och 6 år, en katt och två förvirrade föräldrar som far runt med skorna på inomhus på morgonen och letar efter bilnycklarna drar in en hel del skit som den här lille rackaren kan få underhålla sig med under dagarna.
Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.
Totalt värde: ca 7 000 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?
Svaret hittar du här: [länk]
2
3
1
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Detta låter som en dröm för mig. Jag harnyligen fått rullator efter 5 nervskador i min rygg. Det här underverket känns för bra för att vara sann. Tänk en sån frid att inte behöva oroa sig för att städningen inte blir gjord. Speciellt ovädersdagar när hundarna drar in grus och vadderar golvet med hår.
Nu håller jag tummarna att den flyttar hem till mig
Hej!
Mitt svar på frågan rörande Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare är alternativ 2: 3 plan kan den förprogrammeras i.
Anledningen till att jag vill vinna denna automatiska robot är att jag som nybliven pensionär verkligen behöver den hjälp som denna supersmarta robot kan ge mig. Den kommer att underlätta mitt arbete i hemmet på ett fantastiskt sätt! Enkelheten i skötseln är påfallande och ser fram emot att sätta mig in i hur den fungerar.
2. Jag har suttit och försökt räkna ut hur mycket tid jag har lagt på att dammsuga genom åren men det är omöjligt. Hur mycket man sover finns det ju statistik på men dammsugning? Näe...
Med ett stort hus ute på landet i två våningar, en hårig (läs lurvig) man som inte vet hur man tar av sig ytterskorna, fem katter, en hund och en massa löst folk som ständigt springer här så blir det milt sagt skitigt. Dammsugaren används varje dag och jag är trött på att både höra ljudet, släpa omkring på den upp och ner i trappen och på att det aldrig håller sig rent och snyggt speciellt länge.
Jag drömmer om hur mycket tid jag skulle spara med en sådan här robot...
Hur mycket nytta jag skulle kunna göra på annat sätt eller lata mig då och då. Vore ju härligt om drömmen slog in.