Byggahus.se

Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?

• Ledsen
leiftintin
  • Laddar…
Outl1 är ett skitföretag av värsta sort.
Sök här på forumet så ser du att du tyvärr inte är ensam.
Anmälan till ARN kan vara det enda som hjälper!

• Gilla
  • Ledsen
leiftintin och 2 till
  • Laddar…
Ok, vi känner oss grundlurade.

• Gilla
leiftintin
  • Laddar…
Det är inget annat än lurendrejeri om du frågar mig. Produkten är värdelös och företaget måste vara väl medvetna om det nu. Att dom fortsätter att sälja den ändå visar att dom enbart är intresserade av att lura så många som möjligt.
Anmäl till ARN så snart som möjligt. Under tiden som ni väntar på något resultat så köper ni er en Gardena, McCulloch eller Husqvarna, beroende på hur stor tomt ni har.

Redigerat:
  • Gilla
leiftintin
  • Laddar…
Tyvärr lyckades deras klippare få bra betyg i en värdelös test i Aftonbladet, som då drev på deras försäljning inför sommarsäsongen.

• Ledsen
leiftintin
  • Laddar…
E etompau skrev:
Tyvärr lyckades deras klippare få bra betyg i en värdelös test i Aftonbladet, som då drev på deras försäljning inför sommarsäsongen.
Jag har hört talas om det men inte sett testet själv. Är det ett riktigt test, en specifikationsrankning eller helt enkelt bara betald reklam?

• Wow
leiftintin
  • Laddar…
Agnita Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Om marken ett par meter framför laddstationen är jämn och vågrät kommer den inte in snett. Uppdatering görs med en PC som ansluts till klipparens eget WiFi. Instruktioner ligger i uppdateringsfilen. Själv är jag väldigt nöjd med klipparen!

• Gilla
  • Wow
BCAB och 2 till
  • Laddar…
Marken är både rak och platt. Det är när den inte kommer igenom laddstationen utan står och nästan hoppar som den hamnar snett.

• Wow
leiftintin
  • Laddar…
Agnita Agnita skrev:
Marken är både rak och platt. Det är när den inte kommer igenom laddstationen utan står och nästan hoppar som den hamnar snett.
Om jag för hand drar klipparen bakåt när den laddar börjar julen snurra framåt tills den får kontakt med laddningsstavarna igen. Stavarna måste vara ordentligt fastskruvade. Spänningen mellan dem ska vara ca 29 volt när klipparen inte har kontakt med dem.

• Gilla
Agnita
  • Laddar…
B Booza skrev:
Om jag för hand drar klipparen bakåt när den laddar börjar julen snurra framåt tills den får kontakt med laddningsstavarna igen. Stavarna måste vara ordentligt fastskruvade. Spänningen mellan dem ska vara ca 29 volt när klipparen inte har kontakt med dem.
Stavarna sitter ordentligt fast och den laddar när jag stängt den på röds knappen. Måste stänga den annars står den bara och tuggar framåt.

Agnita Agnita skrev:
Stavarna sitter ordentligt fast och den laddar när jag stängt den på röds knappen. Måste stänga den annars står den bara och tuggar framåt.
Då verkar det vara ett fel på elektroniken, ett kretskort som behöver bytas ut.

E etompau skrev:
[länk]
"Skrällfyndet utmanar..."

[länk]
Ett test som stämmer bra med mina erfarenheter. Problemen som anges är lösta med uppdatering av mjukvaran. Appen kör jag på en äldre rensad surfplatta då klipparens WiFi saknar Internet som alla andra appar annars skulle fråga efter. https://robotnyheter.se/2018/06/06/test-robotgrasklipparen-lyfco-e1800-wifi/

B Booza skrev:
Ett test som stämmer bra med mina erfarenheter. Problemen som anges är lösta med uppdatering av mjukvaran. Appen kör jag på en äldre rensad surfplatta då klipparens WiFi saknar Internet som alla andra appar annars skulle fråga efter. [länk]
Jag skulle inte köpa den där klipparen baserat på det där testet. Det verkar som att man accepterar många brister med argument som "det är inte så farligt", "det händer inte så ofta" osv, ungefär som folk som hävdar att robotgräsklippare som stannar inte är ett problem "eftersom man ändå är ute och grejar i trädgården så ofta". Bortförklaringar för att försöka få en dålig produkt att verka bättre, helt enkelt.
Lägger man till alla stora och kända problem med Lyfco som har nämnts i forumet så gör det saken bara ännu mer självklart. Och som grädde på moset har man sen Outl1:s totalt oacceptabla support.
Jag skulle till och med hellre köpa en Worx än den där :rofl:

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Det hade vi nog gjort också om vi veta om alla problemen

• Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.