Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Det är inget annat än lurendrejeri om du frågar mig. Produkten är värdelös och företaget måste vara väl medvetna om det nu. Att dom fortsätter att sälja den ändå visar att dom enbart är intresserade av att lura så många som möjligt.
Anmäl till ARN så snart som möjligt. Under tiden som ni väntar på något resultat så köper ni er en Gardena, McCulloch eller Husqvarna, beroende på hur stor tomt ni har.
Anmäl till ARN så snart som möjligt. Under tiden som ni väntar på något resultat så köper ni er en Gardena, McCulloch eller Husqvarna, beroende på hur stor tomt ni har.
Redigerat:
https://outl1.se/robotgrasklippare-lyfco-e1750G golfgreen skrev:
"Skrällfyndet utmanar..."
https://outl1.se/robotgrasklippare-e1800
Om marken ett par meter framför laddstationen är jämn och vågrät kommer den inte in snett. Uppdatering görs med en PC som ansluts till klipparens eget WiFi. Instruktioner ligger i uppdateringsfilen. Själv är jag väldigt nöjd med klipparen!Agnita skrev:
[video]
Köpte klipparen i våras och den har inte fungerat riktigt någon
gång. Vågar inte lämna den ensam.
Har försökt kontakta Outl1, svar från dom kan ta 1-2 veckor, vi fick vänta i 2 månader. Då ville dom ha bilder/film för att visa verkstaden sen hörd vi inte av dom.
Ibland går den inte alls, missar och kommer snett i laddstationen (lite bättre när den fick en gummimatta), låter mycket, skulle den starta tror den att den är ute och kör står bara och tuggar framåt, mm mm
Försökt läsa mig till hur den uppdateras ifall det kan vara felet men det verkar inte helt enkelt.
Någon dom har erfarenhet av deras garanti?
Om jag för hand drar klipparen bakåt när den laddar börjar julen snurra framåt tills den får kontakt med laddningsstavarna igen. Stavarna måste vara ordentligt fastskruvade. Spänningen mellan dem ska vara ca 29 volt när klipparen inte har kontakt med dem.Agnita skrev:
Stavarna sitter ordentligt fast och den laddar när jag stängt den på röds knappen. Måste stänga den annars står den bara och tuggar framåt.B Booza skrev:
Ett test som stämmer bra med mina erfarenheter. Problemen som anges är lösta med uppdatering av mjukvaran. Appen kör jag på en äldre rensad surfplatta då klipparens WiFi saknar Internet som alla andra appar annars skulle fråga efter. https://robotnyheter.se/2018/06/06/test-robotgrasklipparen-lyfco-e1800-wifi/E etompau skrev:
Jag skulle inte köpa den där klipparen baserat på det där testet. Det verkar som att man accepterar många brister med argument som "det är inte så farligt", "det händer inte så ofta" osv, ungefär som folk som hävdar att robotgräsklippare som stannar inte är ett problem "eftersom man ändå är ute och grejar i trädgården så ofta". Bortförklaringar för att försöka få en dålig produkt att verka bättre, helt enkelt.B Booza skrev:
Lägger man till alla stora och kända problem med Lyfco som har nämnts i forumet så gör det saken bara ännu mer självklart. Och som grädde på moset har man sen Outl1:s totalt oacceptabla support.
Jag skulle till och med hellre köpa en Worx än den där