Byggahus.se

Måla element

Besvarad 12 aug 2019 av Charlotte Andersson
Hej
Vi håller på o renoverar vårt vardagsrum
Har börjat att måla elementet, dagen efter upptäckte jag att Elementet fått små bruna prickar
Vad kan det bero på? Jag har skrapat på visa ställen där färgen börjat släppa, gjorde rent elementet o några timmar senare började måla direkt med en färg som man målar elementet med(vit färg). Målade även dagen efter en gång till o då blev det precis likadant
Bara efter några minuter blev det små bruna prickar igen
Börjar bli trött på det
Är tacksam om ni kan svara va det kan bero på
Mvh

Svar

Jag skulle tro att de bruna prickarna är rost som löses upp av er vattenburna färg. För att komma åt detta så kan ni slipa bort rosten mer till rostfri metall eller måla med en rostskyddande färg innan ni målar färdigt med den vita slutfärgen.

De senast besvarade frågorna

Var ska ångspärren sitta?

18 jan 2024
Hej! Renoverar ett badrum i ett trähus byggt 1978. Sommarstuga från början men ska nu bli åretruntbostad. Frågan gäller i duschutrymmet, där det finns en yttervägg. Finns 90 isolering och sen...

Trappräcke inomhus i hus från 1980

30 nov 2023
Hej, Är det krav med ett trappräcke i ett hus från 1980? Trappan är hyfsat bred men svänger totalt 180 grader.. //Per

Hantverkarformuläret-17 - lämpligt för dessa takarbeten?

30 aug 2023
Vi kommer ta in en firma för att ta bort mossa på takpannor, behandla mot ny påväxt, byta ut skadade takpannor, samt största delen av totala jobbet/offerten: Lägga nockband/nocktätning på villa...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.