Byggahus.se
Hej

Håller på att riva vägg och får chansen att se undergolvet. Hus fr -66. Har ingen erfarenhet att fräscha upp och bevara gamla undergolv men har sett en del som lyckats och det blir ju väldigt fint.

Jag undrar om någon här kan se på denna begränsade bild ifall detta är ett golv man skulle kunna göra något fint med? Kan det tänkas vara fint lagt där under eller ligger det bara huller om buller typ?

• 9447F03F-6B27-47D8-9325-E75C71181BF7.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Undergolv gjordes aldrig medvetet snygga...

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Hoppas att det är det högra golvet du funderade på att riva upp och inte det vänstra.

• Gilla
Manfreds och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

S
Ser ut som mitt undergolv... Det hade aldrig gå att få fint. Ligger huller om buller, med en massa spik och trasiga brädor. Lägg ner det projektet fortare än kvickt :)

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Undergolv gjordes aldrig medvetet snygga...
Allright, kan tänka mig det.

fgo fgo skrev:
Hoppas att det är det högra golvet du funderade på att riva upp och inte det vänstra.
Gött mos, då vet jag

S SvanteC skrev:
Ser ut som mitt undergolv... Det hade aldrig gå att få fint. Ligger huller om buller, med en massa spik och trasiga brädor. Lägg ner det projektet fortare än kvickt :)
Ok, tack för ditt svar. Var bara en tanke jag fick i min önskan att få ett enhetligt golv i hela huset :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.