217 479 läst · 108 svar
217k läst
108 svar
Hur kopplar jag mitt Verisure larm UTAN abonnemang?
Hmm skaffade nog 2015 och sa upp 2017, hade iaf abonemang över 2 år.R Rstenqvist skrev:
R Rstenqvist skrev:Skulle säga upp mitt verisure abonnemang idag för att använda systemet fristående så att larmen går bara till våra telefoner men då meddelade verisure att larmet går bara lokalt. Dvs när larmet går tjuter det bara i huset man får ingen signal skickad till sina telefoner.
Nu finns det ingen vits alls att använda verisure utan abonnemang längre då.
hejSammy_j skrev:
jag är också på g att koppla mitt larm till min mobil. minienhet behöver man väl inte? det är bara när huvudenhetens signal inte når wifinätet?
Lite dåligt förklarat av mig minienheten kan vad jag vet göra samma uppgifter som HE. Men om du installerar nytt larm så har du en huvudenhet och då gäller inte ovan. Om du vill lägga till extra säkerhet kan du köra en minienhet för bägge skall enligt Verisure kunna prata med larmenheternasillabörsen skrev:
Det går inte om det är en vanlig larmdetektor vi pratar om. Endast verisure kan se dessa med eller utan ABBS Svedis skrev:
Lånar denna tråd då jag för en vecka sen inte längre har verisure som operatör. Dock har jag kvar systemet och de lämnade även kvar simkortsmodulen, vilket andra klagat på att de inte får behålla. Nu till min fråga, kan jag dra nytta av att simkortsmodulen är kvar?
Samma för migTokslut skrev:
Jag hade näst nyaste Verisure (gjord av Honeywell) MED kameror och när det var dags för batteribyte nu i våras så fick jag ett erbjudande att byta ut mitt 14.000kr Verisurelarm mot det senaste generationen för 2.000 utöver batteribyteskostnaden, en no brainer enligt mig! Gamla larmet låg kvar i en hög här när de var klara...
Förvisso inte mig du citerade, men jag kan ju berätta vad vi fick för vårt när vi sålde det. Vi sålde vårt Verisure larm förra sommaren (2019). Larmet var av den förra generationen. Fick in totalt 4300kr för de tretton delar vi sålde. I grova drag fick vi följande för våra delar:lilllasrne skrev:
* ca 450kr per brandvarnare
* ca 300kr per kamera
* ca 300kr per magnetsensor
* ca 350kr per manöverpanel
* ca 500kr per siren/värmedetektor
* ca 200kr per smartplug
* 12kr för huvudenheten.
Sålde allt på Tradera, priserna ovan är exklusive frakt, så fick ju in en hel del mer pengar på kontot men de försvann ut i andra änden för att betala frakten. Sen tillkommer även traderas avgift, vilket jag vill minnas är 10%, så säg ca 4000 i slutändan!