Vi renoverar och under golvmattan i ett av rummen hittar vi ett tjusigt golv. Tanken är att vi ska ha golvvärme så det lirar inte med tjockt trägolv.
Rummet är 6m brett och 6,1m långt i plankornas riktning. 50mm tjocka plankor. 1900x2000mm hål där vi haft murstock. Plankorna är 16-21cm breda. Lite olika defekter längst väggen mm, se bilder.
Huset är från 1880, senaste renoveringen gjordes på 60talet, vet ej hur gammalt golvet är.
Jag har inte riktigt sett vad det kan vara värt, men jag vill ha såpass betalt att jag inte behåller det till snickarvirke eller så. Skulle vilja dryga ut min renoveringsfond också
Ser att jag aldrig svarade här men det blev aldrig något av de som skrev pm så det är fortfarande kvar. Ligger nu undrr tak i en staplad hög för hämtning
Ser att jag aldrig svarade här men det blev aldrig något av de som skrev pm så det är fortfarande kvar. Ligger nu undrr tak i en staplad hög för hämtning
Hej, ja det var ett tag sen.. Vårt projekt har blivit till en beställning av en timring till nästa sommar (2021) och vi ska ha ett rustikt golv där då, så vi kollar runt under tiden vi väntar på timringen. . Om du har golvet kvar kan du väl fundera på ett pris så får vi fundera..
Vi renoverar och under golvmattan i ett av rummen hittar vi ett tjusigt golv. Tanken är att vi ska ha golvvärme så det lirar inte med tjockt trägolv.
Rummet är 6m brett och 6,1m långt i plankornas riktning. 50mm tjocka plankor. 1900x2000mm hål där vi haft murstock. Plankorna är 16-21cm breda. Lite olika defekter längst väggen mm, se bilder.
Huset är från 1880, senaste renoveringen gjordes på 60talet, vet ej hur gammalt golvet är.
[bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Vad kan det vara värt och vem är intresserad?
Hej! Har ni kvar golvet? Ska lägga golv i litet Hus på 23 kvm på västkusten, letar gammalt golv.. mvh /Annika W