Man har fått dressera lika många människor längs vägen .. de har väldigt svårtt att respektera små söta ullbollar.. - även nu när vår hunnit bli gammtant!
Inte lika många som kommer framspringande till en rottweiler .,bara sådär.. (men småhundar verkar alla tycka det är ”grönt ljus” att springa fram och hälsa och gulla med.. utan att fråga)
"Du får gärna gosa med min hund, hoppas bara loppmedlet hunnit verka" brukar fungera på de flesta och ett NEJ fungerar oftast på övriga. Föräldrar med små barn är värst, så har nog skrämt några små och gjort mig impopulär hos mer än en förälder tyvärr
Frågar man så får man hälsa, men då är det på våra hundars villkor.
Vår tilltänkta sommarstuga blev en husbil istället. Räckte med ett stillastående hus för tillfället. Vovvis gillar att åka ut ensam med matte får då får man ligga fram och där sover man bäst!
Praktiskt med vovvar som får plats i handskfacket....!
ha.. de tar mer plats än en gran danois vi har en relativt liten hund, men hon har en hiskelig förmåga att ta plats i sängen när hon ligger där (och då har vi en 210 bred säng.. husse får helt klart ligga i hundkorgen..)
Vårt monster.
[bild]
Knappt 5 månader gammal och har redan passerat 20 kg.
Jag hoppas att han stannar under 70 kg, men som han växt hittills så undrar jag...