Byggahus.se
Ska montera en mätarkonsol i Attefallhuset, PEM32 slangar 2st, in och ut, PRK kopplingen kändes ej komplett, drog den i botten ändå gick den att snurra på slangen utan större kraft..samt att jag hade lagt på gängtätning, så det gick inte att ta isär igen från kulventilen!

2AF4CFFB-23B1-49D3-ABED-04B1E677375F.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BA1AF6C8-FB9F-4BC5-9F4C-A9C3F029176E.jpeg
Skapa konto

Åkte på Biltema och plockade lite och kom hem med en ny kulventil samt en betydlig bättre PEM koppling, men enda kulventilen de hade känns inte helt 100 för Endamålet, efter som denna hade annan koppling som jag gängade av för att få dit PEM kopplingen, men inte många varv gäng på kulventilen, funkar detta? Samt gängtätning på..den till vänster att på kulventilen..
75970961-CBA5-400E-A89A-0CDE88208258.jpeg
Skapa konto

Suupertack för input..

PRK-koppling brukar gå att snurra på men är täta, det som du hittade ser bra ut, den blå kopplingen klarar 10 bar och drages för hand och ett litet snäpp till med polygripen

Så detta kommer att funka? Trots att det är kort gäng på kulventilen.

Om jag inte ser alldeles fel så är det en klämringskoppling på ventilens nedre del och då saknas det klämring och mutter, du kan prova med den ringen som är till höger. verkar vara samma storlek

Kulventilen skall sitta på PEM kopplingen.

Eller så kör jag med PEM kopplingen, men det kändes inget bra när den snurrade när man vrider på den, är ändå 6bars tryck, samt att det inget som håller den nere nu, sen när det sitter i huset så kan det aldrig glida isär, slangen är stum i plattan och konsolen skruvad i väggen..

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.