håller på och planerar att bredda parkeringen i stugan. Själva jobbet är enkelt men det sitter i liten skylt i vägen. Jag tror att den har med VA och göra, det finns inga rör i backen i direkt närheten av skylten rören ligger ca 5m bort. Jag skulle vilja flytta den ungefär en meter åt sidan. Är det bara att flytta och se glad ut eller ska man höra med någon?
PS: det är inte skylten på bilden det gäller
Det är ju viktigt att avstånden och riktningen på skyltarna stämmer. Inte kul för dig om det en vinter med snö inte går att fixa ditt vatten eller avlopp för att de inte vet var de ska gräva.
Om stolpen bara har en skylt så är det ju ofta ganska lätt att flytta den själv utefter tomtgränsen så att avståndsmärkning och riktning till ventilen, brandposten eller vad det nu är stämmer
Det.går inte att få till en smygflytt. Får bli till at ringa Vattenverket
Helt rätt! De skyltarna är guld värda när det är en halvmeter snö, beckmörkt och snålblåst och halva stan är utan vatten...nu är ju troligen de skyltarna för brunnarna/ventilerna på din tomt men väldigt viktiga för dig.
Ringde kommunen och efter att ha blivit runtkopplad några gånger så fick jag till svar att de skulle skicka en lärling imorrn och fixa saken. Bra service