Byggahus.se
Är det någon som kan tipsa om var man kan köpa fönsterfilm som ser ut som etsat glas, typ som på bilden? IMG_2110.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill ha ett klassiskt mönster men dom jag har hittat är mer moderna!

Åsa Lund
Kolla om färgaffär som har sådan film kan ge dig fabrikatet och kanske en katalog?

De flesta färgaffärer och en del tygaffärer säljer sådana. De kostar en slant per meter så mät upp hur stor bit du behöver så slipper du betala för onödigt mycket.

Jag har redan varit i några färgaffärer men inte hittat det mönster jag är ute efter. Om någon stöter på detta klassiska mönster (som jag tror kallas musselin?) blir jag jätteglad för tips. Blir tyvärr lite väl mycket pengar att sätta in äkta etsat glas..

Det är ju bara att rita i lämpligt vektorgrafikprogram och skicka till folieskärare? På så sätt kan du hu även anpassa mönstret till glasytan.

Jag har också letat efter fönsterfilm med klassiskt mönster. Jag hittade exakt det mönster du efterfrågar hos JAF Graphics under kategorin Tradition / Victorian. En engelsk sida men de skickar till Sverige.

Åk till ett tryckeri (reklamfirma/skylt) be de printa ut mönstret på frostad vinyl, finns även vinyl som kan monteras utan vatten.

Med vänlig hälsning, fremax

A
Musselinglas/Muslinglas är namnet för etsat glas helt enkelt, så mönstret har nog ett annat namn. :)

L LinM skrev:
Jag har också letat efter fönsterfilm med klassiskt mönster. Jag hittade exakt det mönster du efterfrågar hos JAF Graphics under kategorin Tradition / Victorian. En engelsk sida men de skickar till Sverige.
Behövde du kontakta dem (JAF Graphics) för frakt till Sverige LinM?
Jag var in på sidan och kikade men som standard gick bara att välja UK & Irland som leveransland...

Med vänlig hälsning,
Andreas

Edit: Hittade säljare på eBay med Sverigefrakt så det löser sig ändå.. :)

Redigerat:
Beställde du något från UK; gick det bra och vart det fint?

clain clain skrev:
Behövde du kontakta dem (JAF Graphics) för frakt till Sverige LinM?
Jag var in på sidan och kikade men som standard gick bara att välja UK & Irland som leveransland...

Med vänlig hälsning,
Andreas

Edit: Hittade säljare på eBay med Sverigefrakt så det löser sig ändå.. :)

F Erica Wyse skrev:
Beställde du något från UK; gick det bra och vart det fint?
Hej Erica,
Nej det blev ingen beställning, hade säkert gått bra, men vi tyckte det blev lite lyxigt dyrt för det just då.

Fru min hittade dessa lite billigare på ClasOlsson så vi satte upp dem istället...

• 000741F6-C0FA-4463-91BD-C1ADAC573015.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Var det filmen eller portot som var dyrt?

clain clain skrev:
Hej Erica,
Nej det blev ingen beställning, hade säkert gått bra, men vi tyckte det blev lite lyxigt dyrt för det just då.

Fru min hittade dessa lite billigare på ClasOlsson så vi satte upp dem istället...

F Erica Wyse skrev:
Var det filmen eller portot som var dyrt?
Jag minns tyvärr inte exakt men jag tror det var en kombination.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.