Byggahus.se
Vad rekommenderar ni för larmföretag i Stockholm? Vi har fn inget larm och funderar på Verisure. Någon annan operatör som är prisvärd ni kan tipsa om?

Mvh

P pularen30 skrev:
Vad rekommenderar ni för larmföretag i Stockholm? Vi har fn inget larm och funderar på Verisure. Någon annan operatör som är prisvärd ni kan tipsa om?

Mvh
Securitas hemlarm och Sector Alarm är två till stora leverantörer.

RilleRock
P pularen30 skrev:

Mvh
Vad är syftet med larmet?

Hyrlarmen ligger på liknande prislista beroende på gällande paketerbjudande.
Har du/ni behov av ryck skall du kolla in vilket bevakningsföretag som anlitas och
hur många bilar de har tillgängliga dag/natt i ditt område.
Man kan säga att "fria ryck" är inte direkt fria och det blir en väldigt dyr vaktmästartjänst.
Det blir billigare att skippa och istället ta ev utryckning på hemförsäkringen.

Har du/ni inte detta behov av en "allt i ett lösning" och kan tänka er att montera larmet själv
för att på sikt spara stora pengar både gällande batteribyten och service/underhåll.
Kolla då in tex Ajax-tråden i detta forum.

RilleRock RilleRock skrev:
Vad är syftet med larmet?

Hyrlarmen ligger på liknande prislista beroende på gällande paketerbjudande.
Har du/ni behov av ryck skall du kolla in vilket bevakningsföretag som anlitas och
hur många bilar de har tillgängliga dag/natt i ditt område.
Man kan säga att "fria ryck" är inte direkt fria och det blir en väldigt dyr vaktmästartjänst.
Det blir billigare att skippa och istället ta ev utryckning på hemförsäkringen.

Har du/ni inte detta behov av en "allt i ett lösning" och kan tänka er att montera larmet själv
för att på sikt spara stora pengar både gällande batteribyten och service/underhåll.
Kolla då in tex Ajax-tråden i detta forum.
Tack! Ska kolla in den tråden. Är mest inne på att ha något villalarm så jag kan se om någon försöker göra inbrott. Grannen har Verisure men jag skruvar på mig när jag hör månadsavgiften med tanke på att de knappt rycker ut om det skulle vara något som går fast de inte ser någon person.

Sen vill jag dock påstå att får du en siffra på antal bilar som finns i rull dag/natt så är det oroande. Det ska aldrig uppges, vore ju förödande på flera sätt.
Företaget jag jobbar för uppger aldrig antal i täckning på en ort / stad

G ekaa88 skrev:
Sen vill jag dock påstå att får du...
Förstår din poäng, men hur ska jag ha koll på hur troligt det är att man rycker ut och vad jag kan förvänta mig i utryckningstid? Även om jag bor i ett sällan drabbat område så vill jag ha en bil där på säg 15min.

Måste och måste, väktarens uppdrag är inte att gripa brottslingen, även om det händer både nu och då.

Väktarens primära uppgift är att skydda din fastighet mot ytterliggare skada genom skyddstäckning av tex trasiga dörrar och fönster. Släcka brand om det finns och dom är före brandkåren.

Allt annat är polisiära uppgifter och ska skötas av "lagens längre arm".

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
G ekaa88 skrev:
Måste och måste, väktarens uppdrag är inte att gripa brottslingen, även om det händer både nu och då.

Väktarens primära uppgift är att skydda din fastighet mot ytterliggare skada genom skyddstäckning av tex trasiga dörrar och fönster. Släcka brand om det finns och dom är före brandkåren.

Allt annat är polisiära uppgifter och ska skötas av "lagens längre arm".
Bra påpekande!
Väldigt många konsumenter går omkring med en bild av att väktarutryckning innebär mycket mer än så, och larmfirmorna verkar inte direkt missnöjda med den bilden.

Alldeles riktigt, och tyvärr slår detta ofta tillbaka på dom på golvet. En seriös säljare lovar inga hjältedåd.

Jo, förstår att se inte ska gripa nån, men jag vill att tjuven ska veta att de har minimalt med tid på sig innan nån kommer. Inte att de kallt ska räkna med att de har 1h på sig att i lugn & ro leta igenom allt och kanske ta sig en pilsner & en macka innan det är dags att dra

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
L lat skrev:
Jo, förstår att se inte ska gripa nån, men jag vill att tjuven ska veta att de har minimalt med tid på sig innan nån kommer. Inte att de kallt ska räkna med att de har 1h på sig att i lugn & ro leta igenom allt och kanske ta sig en pilsner & en macka innan det är dags att dra
Det kan vara så att du har närmaste ryckbil 5minuter ifrån dig ena dagen, nästa gång tar det 40min.
Det finns absolut ingen som kan lova rycktid på larm och hålla detta. Så blir du lovad en massa saker, ta dina pengar och gå någon annan stans, för du blir lurad. I bevakningsbranschen är det precis som i övriga världen, låter det för bra för att vara sant, ja då är det troligen det.
Har många år i branschen, ej som säljare utan som fotfolk, försöker inte skrämma dig utan kör på ärlighet.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Låter som en bekräftelse på att OM jag ska ha ett larm så skall det låta av helvete, skicka mig ett meddelande, ev blåsa ut dimma och inte vara kopplat till nån larmcentral.

• Gilla
Frågan och 1 till
  • Laddar…
Det landade till slut på we be home. Jag hoppas att jag aldrig kommer få nytta av det. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.