4 943 läst · 12 svar
5k läst
12 svar
Funderar på att köppa en Rotationslaser.
Som sagt jag ska snart bygga garage och funderar på att köpa mig en riktigt Rotationslaser.
Står och velar lite om jag ska köpa en med grön eller röd linje.
Är grön så mycket bättre?
Är det värt pengarna?
Dem jag funderar på är dessa paketen.
https://werkzeugblitz.de/bosch-rota...240-lr-1g?number=BO061599404B&sPartner=idealo
https://werkzeugblitz.de/bosch-rota...mit-baustativ-bt-152-messlatte-gr-2400-koffer
Någon som har något bra tips?
Står och velar lite om jag ska köpa en med grön eller röd linje.
Är grön så mycket bättre?
Är det värt pengarna?
Dem jag funderar på är dessa paketen.
https://werkzeugblitz.de/bosch-rota...240-lr-1g?number=BO061599404B&sPartner=idealo
https://werkzeugblitz.de/bosch-rota...mit-baustativ-bt-152-messlatte-gr-2400-koffer
Någon som har något bra tips?
Medlem
· Stockholm
· 2 161 inlägg
Varför vill man ha en rotationslaser istf en stationär fullkrysslaser? (Dvs behöver jag köpa fler lasers?)Gimner skrev:

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 487 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 487 inlägg
Du kan köra tex GLL 3-80 (finns röd som grön) och köpa en mottagare, så körde jag till vår tillbyggnad.
Jag har den röda varianten, ångrar det ibland då man hör att grön ska vara bättre utan mottagare, men har inte sett någon live.
(Den länkade ovan stödjer inte mottagare)
Jag har den röda varianten, ångrar det ibland då man hör att grön ska vara bättre utan mottagare, men har inte sett någon live.
(Den länkade ovan stödjer inte mottagare)
Redigerat:
Kanske kan bli lite jobb med fallC C.Lundin skrev:
blir ju ändå en del dränerings rör och dag vatten som ska läggas.
Senare ska det ju göras en del mark arbeten med.
Spectra har ibland ganska bra kampanjer på sina lasrar. De är några tusenlappar dyrare än Bosch, men också bra mycket bättre kvalité samt enplansfall på.Gimner skrev:
Däremot är kanske fall lite överkurs som privatperson om man inte gör mycket markarbete eller gjutningar. Då kan kanske en lite snitsigare mottagare som visar exakt höjd vara mer ekonomiskt försvarbart.
Köpte på ebay. Den kom från tyskland eller om det var england. Tillverkad i Kina eller åt det hållet nånnstans.
Kommer inte ihåg märket just nu men jag gjorde alla markarbeten till en villa med den. Den var riktigt billig. Stativ, ihopskjutningsbar mätsticka och en riktig förvaringslåda ingick.
Köpte även en maskinmottagare på swedol som funkar ilag med lasern. Satte den på grävmaskinsskopan men det blev för bökigt så jag mätte på klassiskt sätt med mottagare på mätstickan.
Extremt mycket kvalite' för pengarna.
Kolla på ebay. kanske finns liknande fortfarande.
Kommer inte ihåg märket just nu men jag gjorde alla markarbeten till en villa med den. Den var riktigt billig. Stativ, ihopskjutningsbar mätsticka och en riktig förvaringslåda ingick.
Köpte även en maskinmottagare på swedol som funkar ilag med lasern. Satte den på grävmaskinsskopan men det blev för bökigt så jag mätte på klassiskt sätt med mottagare på mätstickan.
Extremt mycket kvalite' för pengarna.
Kolla på ebay. kanske finns liknande fortfarande.
Hilti har dom bästa rotationslaser påC C.Lundin skrev:Spectra har ibland ganska bra kampanjer på sina lasrar. De är några tusenlappar dyrare än Bosch, men också bra mycket bättre kvalité samt enplansfall på.
Däremot är kanske fall lite överkurs som privatperson om man inte gör mycket markarbete eller gjutningar. Då kan kanske en lite snitsigare mottagare som visar exakt höjd vara mer ekonomiskt försvarbart.
marknaden. Värt pengarna alla gånger.
Väcker den här tråden med frågan om detta paket är prisvärt? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=980586
Jag har en PLL 360 med stativ jag använder inomhus. Tyvärr fungerar den inte med mottagare och nu har jag mycket markjobb med avvägningar framför mig. Behöver en tillräckligt bra rotationslaser och mottagare för att mäta in grusbäddar för platta på mark, rördragning, allmän markplanering med grus, jord mm.
Om jag fattar rätt kan jag använda mitt befintliga stativ till denna också?
Jag har en PLL 360 med stativ jag använder inomhus. Tyvärr fungerar den inte med mottagare och nu har jag mycket markjobb med avvägningar framför mig. Behöver en tillräckligt bra rotationslaser och mottagare för att mäta in grusbäddar för platta på mark, rördragning, allmän markplanering med grus, jord mm.
Om jag fattar rätt kan jag använda mitt befintliga stativ till denna också?
Liknande trådar
-
Hur är ert omdöme/recension på Bjelin härdade trägolv? Vi funderar på att lägga in detta golv i kök och allrum/vardagsrum (i en öppen planlösning).
Golv -
Vattenrör som ej är krom eller koppar
Badrum -
Hur kopplar jag på en ballofix på 11mm kopparrör? Ballofixen finns i 10, 12 och 15mm. På varmvattenröret var röret 10mm så det var inga problem.
Badrum -
Platta på mark + uppreglat golv med snål isolering. Funderar på golvvärme
Golv -
Böja kopparrör som kommer upp ur platta eller använda vinkelkopplingar?
Vatten & Avlopp