Byggahus.se
Hej!

Nyss skaffat hus men har en del problem med läckande rör och allt möjligt i badrummet. Jag kan inget om nåt men skulle gissa på att avloppet i den här duschkabinen skulle kunna bytas ut då jag misstänker att den inte är riktigt tät (Särskilt efter att jag sågat i metallen där man brukar sätta en duschpropp för att istället kunna sätta en hårfälla som inte passade där från början :D Men själva slangen som går från avloppet och ned till golvbrunnen är gammal och fnöskig med sprickor som läcker vatten också) . Det här är nog inte den nyaste av duschkabiner, kan man hitta reservdelar till sånt här ändå? Är det ofta någon standard som används så man kan köpa någon universellt avlopp som passar även till den här? För jag kan inte se något märke på kabinen så jag vet inte hur jag skulle identifiera den om jag måste hitta ett specifikt avlopp till den. Och det leder även till min nästa fråga; Kan man ens montera ned de här kabinerna hur som helst eller sitter de ofta på plats fogade med silikon eller nåt som man behöver ta bort och lägga på nytt sen?

Tack så mycket på förhand!

Du kan garanterat bygga ett avlopp till den där med egenihopplockade grejer på närmaste byggvaruhus eller tex Biltema. Det du behöver veta är ju hur stor den gråa grejen är, och hur den sitter ansluten i botten.

Min erfarenhet av kabiner är att dom är ett rent h*lvete att bygga ihop, och de jag har varit med och demonterat tyvärr sällan överlever. Mkt skruvar som rostar pga ånga och kondens osv. Skör plast och annat. Men är ni två personer som ger er sjutton på att lyckas så kan det säkert gå, ensam tror jag är svårt med så stora delar.

G ekaa88 skrev:
Du kan garanterat bygga ett avlopp till den där med egenihopplockade grejer på närmaste byggvaruhus eller tex Biltema. Det du behöver veta är ju hur stor den gråa grejen är, och hur den sitter ansluten i botten.

Min erfarenhet av kabiner är att dom är ett rent h*lvete att bygga ihop, och de jag har varit med och demonterat tyvärr sällan överlever. Mkt skruvar som rostar pga ånga och kondens osv. Skör plast och annat. Men är ni två personer som ger er sjutton på att lyckas så kan det säkert gå, ensam tror jag är svårt med så stora delar.
Bra att veta, kanske rent av köper en ny kabin då ifall härket ska krångla vid demontering. Tack för svar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.