Har en begagnad Senco F-18 som har börjat strula litegrann; den misslyckas med att mata ut nästa spik halvautomatiskt men det funkar alltid om jag öppnar och stänger magasinet -- processen kan närmast liknas vid ett pumphagel där man laddar om för varje skott. Idéer och tips på vad som kan vara felet?
Har inte haft den så länge och är lite osäker på exakt var spiken ska placeras i magasinet och rollen av den silvriga metallbiten som man kan ställa lite i sidled. Laddar jag den fel? Hittar ingenting om det i manualen.
Via sökningar läste jag även om att det kan finnas olika sorters spik till olika pistoler; något jag inte reflekterat över tidigare, kan felet ligga där?
Precis min tanke också, jag tyckte att det verkade ligga ca en cm "för högt" i magasinet. I alla fall om jag jämför med mina dyckertpickor (som inte är Senco, utan något billigt).
Kör f-18 själv.
Spiken ska ligga i botten.
När du öppnar magasinet är det kanske så att drivaren som ska driva i spiken inte går fullt upp så nästa spik inte går fram, kan du se det?
Kanske går trögt så det behöver smörjas lite?
Vet vi använde teflonspray när vi smörjde våra maskiner
Kör f-18 själv.
Spiken ska ligga i botten.
När du öppnar magasinet är det kanske så att drivaren som ska driva i spiken inte går fullt upp så nästa spik inte går fram, kan du se det?
Kanske går trögt så det behöver smörjas lite?
Vet vi använde teflonspray när vi smörjde våra maskiner
Allt ser bra ut när man öppnar magasinet; men tror att jag har hittat felet: de nya spikarna är 1,4 mm och maskinen säger faktiskt 1,2 mm. Så lärdomen är nog att kolla noggrannare på spiklådan i framtiden!