Vi köpte nyss hus o har en kompost på tomten verkar inte va något ös i den va gör ja för o ”sätta igång” den? Helst vill ja slippa tömma den
Kan du ta en bild av den? Svårt att veta vad som är fel annars. Om det bara är ett galler runt brukar det inte fungera, jag utgår från att du menar en kallkompost.
Det är en sån på bilden med grenar o gräs o bröte iA Abies koreana skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 163 inlägg
Ta bort locket och låt det regna in eller vattna sporadiskt. Gäller alltså om det är trädgårdsavfall i den. När det är färdig har du fin svart mylla i botten som behöver grävas ur. Det bästa är att ha två behållare så att man kan lägga den gamla ”toppen” i botten på det andra kärlet.mrkjellman skrev:
Om det är hushållskompost behöver du lufta den och kanske få in lite hungriga maskar. Kolla med någon granne om de kan skänka.
...och låta locket var på.
Jag förmodar att det inte är en isolerad varmkompost. Är den full bör du tömma den. Är den halvfull eller mindre fyller du på med gräsklipp och rakar runt lite så att det befintliga blandas med det nya. Vattna om det gamla materialet är torrt.
Jag använder sådan kallkompost som efterkompost till min varmkompost och tömmer efter ca 6 månader. Varma somrar krävs det vattning då och då.
Jag använder sådan kallkompost som efterkompost till min varmkompost och tömmer efter ca 6 månader. Varma somrar krävs det vattning då och då.
Jag vattnar o ser va som händeryonna skrev:
Jag förmodar att det inte är en isolerad varmkompost. Är den full bör du tömma den. Är den halvfull eller mindre fyller du på med gräsklipp och rakar runt lite så att det befintliga blandas med det nya. Vattna om det gamla materialet är torrt.
Medlem
· Stockholm
· 2 161 inlägg
Liknande trådar
-
Vad har ni för erfarenheter av kompostgaller?
Trädgård allmänt -
Hur får jag igång handdukstorken?
Badrum -
Får inte igång Devireg touch
Värme allmänt -
Tomt vattensystem behöver fyllas för att få igång värme ?
Värmepumpar -
Är Sveaskog helt obegripligt långsamma? Tips på hur jag får igång processen?
Tomter