Hej bästa husbyggare!
Jag undrar om jag skulle kunna få be om synpunkter på mitt tvättstugeprojekt i källaren, hus från ca 1947.
Förklaringar framgår på bifogade bilder hur jag tänkt.
Mallen är gjord i ikea-appen i kombination med superskills i paintshop
Jag väljer att mura upp bastun för att undvika organiskt material i källaren/våtutrymme.
Planerar fuktspärr på plattan (10 cm sannolikt oisolerad betongplatta) vid duschutrymmet och golvet i bastun.
Kommer flytspackla hela golvet för att få rätt fall etc.
Orginalstam från runt 1948 ska äntligen väck
Bastutaket ska isloeras och på något sätt vill jag få till fiberbelysning för att efterlikna stjärhimmel (krav från frugan ;-) ).
Med vänlig hälsning och Glad (Bygg)sommarsemester!
Jag undrar om jag skulle kunna få be om synpunkter på mitt tvättstugeprojekt i källaren, hus från ca 1947.
Förklaringar framgår på bifogade bilder hur jag tänkt.
Mallen är gjord i ikea-appen i kombination med superskills i paintshop
Jag väljer att mura upp bastun för att undvika organiskt material i källaren/våtutrymme.
Planerar fuktspärr på plattan (10 cm sannolikt oisolerad betongplatta) vid duschutrymmet och golvet i bastun.
Kommer flytspackla hela golvet för att få rätt fall etc.
Orginalstam från runt 1948 ska äntligen väck
Bastutaket ska isloeras och på något sätt vill jag få till fiberbelysning för att efterlikna stjärhimmel (krav från frugan ;-) ).
Med vänlig hälsning och Glad (Bygg)sommarsemester!
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Så här gjorde vi i vår tvättstuga.KristinaRT skrev:
Vi har ingen torktumlare och inget torkskåp.
I undantagsfall tar vi fram den gamla hoppfällbara torkställningen, som mest hänger hopvikt på en vägg.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och för strumpor och annat smått (trosor) har vi en sådan här

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och på sommarhalvåret och i fint fäder hänger vi förstås lakan, handdukar och annat stor ute.
Tack för synpunkter. Jag hade tänkt stående torkställ, men det är ju klart mer platskrävande än att kunna hänga på galgar i taket.
Tror inte jag får in torkskåp här. Tanken är att en bänk ska kunna få plats för lite luft emellan bastubadandet.
Tror inte jag får in torkskåp här. Tanken är att en bänk ska kunna få plats för lite luft emellan bastubadandet.
Liknande trådar
-
Synpunkter - Planlösning tillbyggnad
Tillbyggnad -
Hål i väggen i tvättstuga efter tidigare utlopp för torktumlare. Vad göra?
Ventilation -
Varför sunklukt i tvättstugan?
Vatten & Avlopp -
El i tvättstuga - bild för referens (kanske olämplig)
El -
Få ordning i tvättstugan. Synpunkter, förbättringar?
Tvättstuga