1 475 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Garage platta i Tullinge, sthlm, vem ringer jag?
Hej!
Ska bygga ett garage på ca 40kvm på tomten, bygglovet är fixat. Dessvärre har jag noll koll på betongplatte byggare?
Varit i kontakt med Garageplattan ab och fått en offert på 135000kr, är det normalt pris? är dom bra? eller finns det andra?
Jag vill ha "hela paktetet" DVS jag pekar på gräsmattan "-där" och ett par dagar senare ska det vara en platta där, dom sköter bortfraktning av det dom gräver bort och andra delar av arbetet.
Så skriv vilka ni tycker är bra, helst i mitt närområde.
MVH: Adam
Ska bygga ett garage på ca 40kvm på tomten, bygglovet är fixat. Dessvärre har jag noll koll på betongplatte byggare?
Varit i kontakt med Garageplattan ab och fått en offert på 135000kr, är det normalt pris? är dom bra? eller finns det andra?
Jag vill ha "hela paktetet" DVS jag pekar på gräsmattan "-där" och ett par dagar senare ska det vara en platta där, dom sköter bortfraktning av det dom gräver bort och andra delar av arbetet.
Så skriv vilka ni tycker är bra, helst i mitt närområde.
MVH: Adam
När jag byggde för några år sedan gick diskussionerna runt att det kostar ca 2000-3000 kr per kvm (inkl moms) från en grovplanerad yta (alltså på något sätt förberedd markmässigt för ett garage).
Så 135.000 kr kan låta rimligt om det är en allmän yta som idag är t.ex gräs som ska bli stället för nytt garage.
Så 135.000 kr kan låta rimligt om det är en allmän yta som idag är t.ex gräs som ska bli stället för nytt garage.
Beror på vem man frågar. Brorsan gjorde mycket själv av för arbetet han är grävmaskinist och har en grävmaskin. Hans platta blev klar precis innan natt frosten och det gick på ca 80000 kr. Hans platta är 77kvm.Johnny Viking skrev:
När jag byggde för några år sedan gick diskussionerna runt att det kostar ca 2000-3000 kr per kvm (inkl moms) från en grovplanerad yta (alltså på något sätt förberedd markmässigt för ett garage).
Han skulle även gjuta om källargolvet och fick från 90000 till 40000 där så man får leta och pruta.
Det blir lite äpple och päron att jämföra som du sa i första inlägget, kunna peka: "där ska plattan vara" mot att som du nämner göra halva jobbet själv och sen någon annan sköta resten.A aka_the_barf skrev:Beror på vem man frågar. Brorsan gjorde mycket själv av för arbetet han är grävmaskinist och har en grävmaskin. Hans platta blev klar precis innan natt frosten och det gick på ca 80000 kr. Hans platta är 77kvm.
Han skulle även gjuta om källargolvet och fick från 90000 till 40000 där så man får leta och pruta.
Men bara att fråga runt tills du får rätt pris, men det finns även risk för dåligt jobb. Jag betalade mellanpris och fick tyvärr dåligt jobb bitvis. Så lotteri med hantverkare om de kan lika mycket som de påstår.
Ja så är det man vet sällan hur resultatet blir oavsett pris tyvärr. Man får gå lite på det man kan få fram om firman helt enkelt.Johnny Viking skrev:
Det blir lite äpple och päron att jämföra som du sa i första inlägget, kunna peka: "där ska plattan vara" mot att som du nämner göra halva jobbet själv och sen någon annan sköta resten.
Men bara att fråga runt tills du får rätt pris, men det finns även risk för dåligt jobb. Jag betalade mellanpris och fick tyvärr dåligt jobb bitvis. Så lotteri med hantverkare om de kan lika mycket som de påstår.
Liknande trådar
-
Garage med oisolerad betongplatta
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Fixa ojämnheter i betongplattan i garaget?
Grund & Markarbeten -
Nyttja äldre betongplatta för garagebygge
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tjocklek garageplatta?
Golv