Här sköter sekten sina angelägenheter, planerar möten och diskuterar baxande i allmänhet.
För dig som är nyfiken på att bli medlem så är det bara att skriva i tråden!
För frågor av kameral natur hänvisas till vår arkivarie: @jac.
Styrketips sköts av vår fyscoach: @Ola C @mattiasp sköter teknisk lyftingejörskap (även på distans!).
Avancerat pallvagnskörande sköter @pyro. @Pysslarn är vår ambulerande akutbaxare med arbetsplats i hela norra Europa. @Daniel_N drar in uppdrag och vevar tröskedomkraft. @phl är tidsstudieman och ser till att hålla tempot uppe i baxandet. Även kakexpert. @Ezcobar ser till att eventuell elektrisk inkoppling av baxföremål är avlägsnas innan baxande.
Men det finns plats för många fler! Varmt välkomna!
Första mötet för 2019 blir om en vecka, söndagen 23/6 kl 1100 i Knästorp. Då önskar två putsmaskiner flyta från pall ner till maskinfötter. Vikter? 350 resp 550 ca. Långt ifrån rekord men ändå en spännande utmaning.
Jag vill ju inte förhäva mig, men jag tycker nog att den stora pelarborren var det elegantaste lyftet på länge. Ingen svett eller stora muskler behövdes. Finns det bilder?
Jag vill ju inte förhäva mig, men jag tycker nog att den stora pelarborren var det elegantaste lyftet på länge. Ingen svett eller stora muskler behövdes. Finns det bilder?
Det får du ta med arkivarien, jag har inga tyvärr. Men det var ett bra lyft!
Hmm. Nu när du skriver det så slår det mig att det inte finns någon foto- och mediaansvarig. @jac kan du åta dig det ansvaret? Om inget annat så är det en bra anledning att få händerna ur byxfickorna.
Hmm. Nu när du skriver det så slår det mig att det inte finns någon foto- och mediaansvarig. @jac kan du åta dig det ansvaret? Om inget annat så är det en bra anledning att få händerna ur byxfickorna.
Alternativet är ju att nu låter @Daniel_N sköta fotandet, då slipper ni sitta och maska folks ansikten i efterhand. Ingår ju någon slags automatiskt pixling då
Nu fotograferar jag ju inte så mycket själv, jag ägnar mig mest åt att rota fram sådant som andra glömt att de själva fotat eller skrivet. Men det kunde ju vara en ny utmaning, lite orolig för att bli kall om händerna dock.
Ola C skrev:
Om inget annat så är det en bra anledning att få händerna ur byxfickorna.
Det där var nog "skit-or". Passa dig så jag inte blir krängd igen...
Tyvärr så har jag inte möjlighet att närvara nu på söndag. Jag kommer nämligen att befinna mig på träningsläger i Jämtland då. Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att jag kommit på ett sätt att baxa utan att behöva ta händerna ur fickorna. Det som ska baxas placeras i typ en stor säck. Säcken i sin tur har en anordning som gör att den kan fästas på baxarens rygg. (Undrar om jag inte helt enkelt ska kalla uppfinningen för "ryggsäck", enkelt och deskriptivt.)
Nu ska jag alltså iväg och testa det hela under fältmässiga förhållanden, hörde att det finns några bra uppförsbackar där uppe.