Byggahus.se
Hej Bor i Sthlm och har uppmärksammat att det börjar bli populärt att lägga / sten grus över gräsmattan
Är det tillåtet att göra det , då tänker jag på större ytor av gräs matta ?
Behövs bygglov till det eller ?

Levinmestadels Levinmestadels skrev:
Hej Bor i Sthlm och har uppmärksammat att det börjar bli populärt att lägga / sten grus över gräsmattan
Är det tillåtet att göra det , då tänker jag på större ytor av gräs matta ?
Behövs bygglov till det eller ?
Nä, varför skulle man behöva lov för det?

• Gilla
Du och 19till
  • Laddar…
Ser hemskt ut . Med tanke på att man inte får måla huset i vilken färg som helst , så tycker jag att detta kan likställas.

• Gilla
ekvadrat
  • Laddar…
Tycker folk får göra vad dom vill med sina egna hus och att andra kan sköta sitt :cool:

• Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Men jag lovar, det växer gräs även i grus, tar bara lite längre tid.

Protte

H Holmspel skrev:
Tycker folk får göra vad dom vill med sina egna hus och att andra kan sköta sitt :cool:
Tycker inte jag det ser verkligen inte nice ut att grannen lägger grus över hela sin gräsmatta börjar likna ett grustag .. detta drar ner priset på mitt hus och det handlar ju om ganska mycket pengar.

• Haha
Heby78 och 1 till
  • Laddar…
Dumt att gnälla över vad grannen gör med sin tomt. Varför skulle det sänka värdet på din tomt ?

Levinmestadels Levinmestadels skrev:
Tycker inte jag det ser verkligen inte nice ut att grannen lägger grus över hela sin gräsmatta börjar likna ett grustag .. detta drar ner priset på mitt hus och det handlar ju om ganska mycket pengar.
Nej, inte drar det ner värdet på ditt hus! (men kanske på grusgrannens hus?)
Bry dig inte om grannars gräs och grus. Njut hellre av ditt eget hus och din egen trädgård.

Det finns nog också säkert flera som kommer ha åsikter om din planerade 50-meters-mur....

Men jag måste ha ett bygglov till muren.

Men varför..?? Ska du göra parkering? Lättare att klippa gräs än grus! Efter ett tag är gruset ändå grönt med diverse växter, mycket underhåll

H
Ser ett grann område där jag bor, där är det steniga tomter, så då har många valt att lägga sten på tomterna.
Många har gjort tomterna med typ lite vatten bland stenen och figurer.
Där har då inte priserna gått ned.
Det går bara spikrakt upp.
Men gör ju alla hus här ute då det finns så få hus ute.

Blir nog kanonskönt för ungarna vid rutschbanans slut :crysmile:

Jag har tomt på 550 kvm och hade fyra gräsmattor. Det blev ogörligt att bära gräsklipparen uppför och nerför trappor för att klippa 10 kvm på framsidan och 15 kvm vid parkeringen. Därför är de 10 kvadraten numera grusade med sjösten och de 15 kvadraten ska bli blomsteräng.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.