Byggahus.se
Hej!
Någon som vet hur lite skog man kan sälja?
Behöver avverka för att bygga en ekonomibyggnad. Totala ytan som ska röjas är ca 600 m2. Går det jämt på så är jag nöjd. Tror ni något bolag vill komma och ta bort det?
Mvh Kenneth

Det borde inte vara något problem. Om det blir avkastning beror ju på vad det är för träd. Kontakta lokala bolag.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Min bror har nyligen tagit ner ca 5000kvm med skogsmaskin (efter stormen Alfrida), det kommer gå ungefär jämt ut. Jag tror inte det går jämt ut med så lite som 600kvm, men allt beror på hur långt de behöver köra, hittar du nån som håller på i ditt område kanske det går.

Som noterats tidigare, vad är det för något? Timmer, klentimmer, massaved, etc, och grovlek, det ska ju också hämtas.
Ta någon till platsen för att göra en bedömning, t.ex. kontakt med sågverk i närheten om det finns.

Ok, tack för infon.
Ska kolla i närområdet.
Mvh Kenneth

600 kvadratmeter är ju en rätt liten yta, om du har tur hittar du ett bolag med maskiner som skall avverka precis i närheten och kan ta det på vägen, då kan det kanske bli något över om det är fin och grov skog, annars lär det kosta en liten slant, bara flyttkostnader för maskiner kan gå på 3 - 4 tusen.

En annan lösning är att få tag på en "skogsbonde" i närheten som kan hjälpa dig att ta ner skogen med motorsåg och köra ut med egen skogsvagn, då kan det bli lättare att hålla kostnaderna nere på så små objekt och du kan få det att gå jämnt ut.
Är det bara småträd eller sly kommer det att kosta en liten slant.
Kolla om det finns en maskinring i din närhet, dom kan kanske hjälpa dig... http://www.mrsverige.se/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.