1 380 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Elradiatorer med 433 MHz sändning?
Får börja med... finns det?
Frågan kommer från att jag har Tellstick.net hemma. Jag skulle med hjälp av den vilja läsa av och om möjligt justera temperaturer på de elradiatorerna (om det finns dvs.) så är det någon som vet om det finns inbyggt eller om man på enkelt sätt kan ansluta "något"
Frågan kommer från att jag har Tellstick.net hemma. Jag skulle med hjälp av den vilja läsa av och om möjligt justera temperaturer på de elradiatorerna (om det finns dvs.) så är det någon som vet om det finns inbyggt eller om man på enkelt sätt kan ansluta "något"
on/off reglering möjlig men tror inte det finns någon plug and play lösning.
jag funderar på att ta en microprocessor och lösa det den vägen.
dock är det en trög process/reglering, borde ta 2 timmar att programmera.
ej säker på hur jag kommer välja att bryta och slå till spänningen dock(relä, 433 vu).
tellstick har jag aldrig använt men kan du få ut 2 olika signaler ur den så då är du ju hemma
jag funderar på att ta en microprocessor och lösa det den vägen.
dock är det en trög process/reglering, borde ta 2 timmar att programmera.
ej säker på hur jag kommer välja att bryta och slå till spänningen dock(relä, 433 vu).
tellstick har jag aldrig använt men kan du få ut 2 olika signaler ur den så då är du ju hemma
Jag har kört Tego:s Roundline-radiatorer trådlöst - dock inte via Tellstick utan med deras egen styrenhet. Fördelen är att både radiatorer och RF-modulerna är väldigt prisvärda. De har två varianter av styrning - antingen skickar styrenheten börvärde till radiatorn och den reglerar själv, eller så skickar styrenheten på/av-signal, så jag misstänker att det kanske inte är möjligt att läsa ut så mycket från radiatorn.
Liknande trådar
-
Alternativ till Tellstick Net (433MHz)
Villalarm & Hemautomation -
Hyss för oss som vägrar slänga fungerande(?) 433MHz prylar”
Var finns antennen på min 433MHz sändare?
Köptips för er som kör 433MHz för termometrar mm
Snygg min/max termometer för 433mhz - finns det?
Villalarm & Hemautomation