Byggahus.se
410 är billigare om du inte behöver skåpet

Var helt inställd på en 410 i rostfritt. Men jag tyckte den saknade sidobrännare och extra brännare som 435 har. Därav blev det en Napoleon i stället då den var lite billigare än motsvarande Weber och det blir kul att prova något nytt.

Gillar skåpet, synd att den inte finns i rostfritt.

Va inne på Hornbach och kände lite. Napoleon känns ju helt klart stabila, om lite over the top med belysta reglage..
Står och väger mellan Weber 310/410 ändå

Knapparna var ju helt enkelt skittöntiga.

• Haha
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Någon som provat elgrillarna förresten? Dessa borde man få använda även vid grillningsförbud?

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Någon som provat elgrillarna förresten? Dessa borde man få använda även vid grillningsförbud?
Även elgrillar var förbjudna ett tag, eller så rådde det förvirring om det. Förmodligen för att förbjudet mot att grilla med gasol egentligen främst gäller för att alla ska sluta grilla då en del inte kan hålla isär olika grilltyper. Grillar folk med gasol i villaträdgårdarna så vill folk i hyreshus köra engångsgrillar på gräsmattan..

• Gilla
fac
  • Laddar…
Fairlane
Belysningen på reglagen tycker jag inte är så dum. Det blir tydligt om man glömt ett reglage på.

R
Jag tyckte också att belysningen var onödig när jag köpte min. Men redan efter en handfull grillningar så har jag vant mig vid att fort kunna se vilka brännare som är på och vilka som är av utan att behöva gå fram/ut/bort till grillen för att titta på nära håll.

Har däremot inte haft den blå "mysbelysningen" på mer än för att se så den fungerade.

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Köpte en i panik förra sommaren. Utgick från omdömen på CDON och ngn annan sida. Inte nöjd kan jag säga. Men det var en där plattan blir varm. Tror att en dyrare med infravärme eller trådar i locket kan fungera bättre. Ungf som grillfunktionen i ugnen.

Och nu meddelade Hornbach att det inte går att leverera någon LEX605 då det var fel på lagersaldot och den utgått. :(

Då var det bara att börja om jakten...

R Robert-san01 skrev:
Och nu meddelade Hornbach att det inte går att leverera någon LEX605 då det var fel på lagersaldot och den utgått. :(

Weber 435 ser ju bra ut? Nån som har den?

Fairlane
R Robert-san01 skrev:

Grilllkungen ser ut att ha den för 16000. Dock kanske de har samma lagersaldofel, för min sändning kom inte från Hornbach utan från Scandinavisk Spismiljö.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.