Byggahus.se

Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

344 Röster 40,0%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

155 Röster 18,0%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

328 Röster 38,2%
  • Jag använder inte Posten

31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    859
Säger inte att det är det som är förklaringen här men det händer ibland att inlämnare slarvar och lyckas återanvända kollinummer. Det kan då stå en adress på kollit (den sista) men i transportörens system finns sorteringsinfo för det första.

S Stefan1972 skrev:
För att aviseringen sker via epost eller mobilnummer som default?
Ja men om man ska spåra i appen borde väl väl räcka med kollinumret? E-post eller mobilnummer för aviseringen har de väl redan? Man ska ju inte själva behöva lägga in det i appen för att de ska få information för att kunna avisera paketet? För då skulle de ju inte kunna avisera till folk som inte använder appen...

TrackChecker Mobile klarar det ju bra med bara kollinummer i alla fall, den appen är sjukt bra. (Fanns i alla fall förut en Windows-version också, främst tänkt för de som skickar mycket paket antar jag.)

S Stefan1972 skrev:
För att aviseringen sker via epost eller mobilnummer som default? Det är ju inget konstigt i övrigt att en app kan spåra en försändelse till den kommer till sverige men kan den även se allt när den hamnat hos postnord? Vägen i sverige alltså? Problemet i sig är ju att försändelsen får ett nytt kollinummer när den hamnar hos postnord och så länge det är okänt så går det ju liksom inte att spåra även om det såklart finns där.
Om du testar TrackChecker Mobile så skall du se att den klara av att spåra försändelser som kommit till Sverige och dess väg i Sverige med postnord som speditör fast postnord själva inte klarar av att spåra!
Det fungerar inte på alla försändelser men många.

O ollo skrev:
Ville bara dela med mej
[bild]
Kan ju tillägga att jag inte fått sms eller leverans än!
Idag hämtade jag paketet, hade tur med en snäll dam i utlämningen, jag hade varken sms eller kollinr, hon letade och hitta efter min beskrivning men när hon scannade in så stod det fel namn, därför så har nog mitt paket varit lite överallt, enda som fanns var mitt namn på dress lappen så med legitimation så fick jag ut det

• Gilla
  • Haha
pacman42 och 3 till
  • Laddar…
O ollo skrev:
Idag hämtade jag paketet, hade tur med en snäll dam i utlämningen, jag hade varken sms eller kollinr, hon letade och hitta efter min beskrivning men när hon scannade in så stod det fel namn, därför så har nog mitt paket varit lite överallt, enda som fanns var mitt namn på dress lappen så med legitimation så fick jag ut det
Conrad? De har en notis på hemsidan om att postnord gjort diverse konstigheter i maj.

richardtenggren
Posten har börjat bli aggressiva eller väldigt osäkra på sig själva! Frågan är hur många de skickat för att dessa åtta skulle hitta fram!

• 1F9313A4-0B87-4BBD-9586-817100C93063.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
BiFuel och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Posten har börjat bli aggressiva eller väldigt osäkra på sig själva! Frågan är hur många de skickat för att dessa åtta skulle hitta fram!
Har fått 8st på två dagar. Paketet hämtade jag ut för över en vecka sedan via sms-avisering...får se om det kommer fler!

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Skickade ett brev med ett nytt busskort till sonen i Borlänge den 22 maj, idag kom det i retur adressaten okänd
Hans namn står både på dörren och på boxen nere i trapphuset :thinking::mad:

Nu har han åkt buss för 3-500:- trots att han har månadskort... det lär väl bli svårt att få ut av postnord antar jag?

• Ledsen
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Skickade ett brev med ett nytt busskort till sonen i Borlänge den 22 maj, idag kom det i retur adressaten okänd Hans namn står både på dörren och på boxen nere i trapphuset :thinking::mad:
[GÖTEBORGSVARNING]Han kanske inte har BOTT där nog LÄNGE. :oops:[/GÖTEBORGSVARNING]

• Haha
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
8??? jag ser "bara" 7 stycken kuvert...... eller har du inte fått det åttonde än??:rolleyes::thinking::rofl:

richardtenggren
R roli skrev:
8??? jag ser "bara" 7 stycken kuvert...... eller har du inte fått det åttonde än??:rolleyes::thinking::rofl:
Det blev nog så att de översta två ligger ”ihop” :)

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[GÖTEBORGSVARNING]Han kanske inte har BOTT där nog LÄNGE. :oops:[/GÖTEBORGSVARNING]
Den var "dåligt".... Om han BOR tillräckligt LÄNGE där så kommer "postmord" att hitta dit med posten men först då......

Men Schenker är också bra på att skicka runt paket. Beställd en sak från Italien via Ebay. I spårningen framgår att paket lämnas in på förmiddagen i Milano, på kvällen skall det vara i Bryssel, dagen efter i Danmark. Sedan kommer det ingen info förrän efter en vecka och då är paketet nere i mitten av Tyskland. Därefter är det "tyst" i en vecka innan det finns i Malmö och där ligger det i ca 3-4 dagar innan det går till Mölnlycke för utlämning efter en dag. Det gick väldigt fort i början sedan tappade man förtroendet......

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
hsd
Ni är duktiga på klagan, gör Ni aldrig fel själva

Jag har hanterat massor av paket och brev och posten har aldrig felat- det händer även att de bär upp stora brev(paket) till dörren

Schenker fungerar även de klockrent

DHL däremot har trasat sönder paket flera gånger men de har i alla fall kommit fram

• Haha
Lazzeman och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Ni är duktiga på klagan, gör Ni aldrig fel själva

Jag har hanterat massor av paket och brev och posten har aldrig felat- det händer även att de bär upp stora brev(paket) till dörren

Schenker fungerar även de klockrent

DHL däremot har trasat sönder paket flera gånger men de har i alla fall kommit fram
Posten fungerar hyggligt här, men där jag bodde förut hade de satt i system att fejka utkörningar. Det blir rätt tröttsamt när man har tagit ledigt från jobbet och posten påstår att man inte var hemma. Flera gånger...Sitt rykte har de jobbat sig fram till själva.

• Gilla
  • Ledsen
BiFuel och 4 till
  • Laddar…
A A.Bengtsson skrev:
Har fått 8st på två dagar. Paketet hämtade jag ut för över en vecka sedan via sms-avisering...får se om det kommer fler!
Citerar mig själv: 7st nya avier låg i brevlådan idag...undrar vad brevbäraren tror om mig? :crysmile:

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.