Byggahus.se

Bästa svaret

Griffeltavlan
Kan inte bli billigare;)(y)

• Screenshot_20190525-231212_Chrome.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättetack!!!

Griffeltavlan
Glöm inte nya packningar bara. Och sätt pumpen åt rätt håll :D

Man får lossa och vrida pumphuset för att få rätt riktning va?Hur får då dessa säljas som ej är lika energisnåla som de elektroniskt styrda?Är de avsedda för styrning via en styrenhet ?

Griffeltavlan
Yes!
Vet inte varför. Pumpen kommer inte märka nått. Den där funkar precis som den du har nu.

Not: även den moderna tryckstyrda snålpumpen har driftslägen efter hastighet, precis som den gamla sorten (och även då drar den mycket mindre ström).

Nu dags byta pump,stigare och retur är stängda så jag slipper tappa radiatorena men bör väl släppa på systemtrycket i det röda kärlet?Tänker jag rätt om jag öppnar den grå ventilen under manometern,röret från den mynnar på golv vid brunn .

• 20190525_221209.jpg
    Skapa konto
  • 20190531_202342.jpg
    Skapa konto
Griffeltavlan
S sagan1 skrev:
Nu dags byta pump,stigare och retur är stängda så jag slipper tappa radiatorena men bör väl släppa på systemtrycket i det röda kärlet?Tänker jag rätt om jag öppnar den grå ventilen under manometern,röret från den mynnar på golv vid brunn .
Pröva och släpp på gängen under pumpen ca 1 varv så märker du. Det kommer vatten men du märker om de slutar eller fortsätter. Å andra sidan har du nog inte jättestort system. Glöm inte att bryta strömmen innan.
Jag brukar ta ut strömkabeln före och hänga bort den från vattnet :)

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Griffeltavlan
Du @sagan1 ta inte den största rörtången du äger. Ta en polugrip det räcker jättebra slipper du göra buttrarna ovala..

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Nej största tången är för stor jag tar polygrip eller skiftnyckel och vinnlägger mig om tajt kontakt innan jag vrider..fjv tekniker lämnade två packningar gröna halvhårda medan två mjukare i svart nitril följde pumpen vilka blir bäst?

Griffeltavlan
Gummipackningarna

• Gilla
sagan1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.