Hej!
Fick tag i en snöslunga Stiga 825 som jag försöker serva/reparera.
Noterade att brytpinnen på ena skruven var borta och dessutom verkar godset vara rejält sargat kring där den satt. På andra sidan ser det ut som det är en brytpinne men det känns som att på platsen som saknar har man använt något solidt som en bult?
Kan man reparera skadan på nåt billigt sätt eller måste man byta hela skruven?
Första bilden är på den hela brytpinnen...
/Peter
Fick tag i en snöslunga Stiga 825 som jag försöker serva/reparera.
Noterade att brytpinnen på ena skruven var borta och dessutom verkar godset vara rejält sargat kring där den satt. På andra sidan ser det ut som det är en brytpinne men det känns som att på platsen som saknar har man använt något solidt som en bult?
Kan man reparera skadan på nåt billigt sätt eller måste man byta hela skruven?
Första bilden är på den hela brytpinnen...
/Peter
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 2 872 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 2 872 inlägg
Bara svetsa röret där det är skadat.
Sen på mim slunga är det en bult som sitter som brytpinne.
Är i kvalite 5,5 om jag inte mins fel.
Så de går av fortare än en vanlig bult.
Felet som en del gör är att de tror det är en vanligt bult och sätter dit en starkare när dom går av.
Sen på mim slunga är det en bult som sitter som brytpinne.
Är i kvalite 5,5 om jag inte mins fel.
Så de går av fortare än en vanlig bult.
Felet som en del gör är att de tror det är en vanligt bult och sätter dit en starkare när dom går av.
Mm har tänkt på det, jag kan inte svetsa men får väl hitta någon. Men då lär jag ju behöva plocka loss skruven? Eller kan man svetsa igen det där på plats samtidigt som den vid användning ska kunna rotera fritt runt stången som är innanför? Är som sagt totalt okunnig om svetsning...H Hallerudsbo skrev: