Hej,
Jag brukar använda gips expander med tvång för att montera gardiner och skåpsskena i gips väggen och alla gånger den har funkat bra men när jag ville montera ett torkställe i tvättstugan efter några månader det började glappa en fast punkt.
Vi har väv på gipsväggen och som ser ni i bilden expander sitter inte fast ,alla gånger jag hade använt expander på målad gipsvägg och det funkade,men inte den här gången .
kan väven på gips vara anledningen att det blir inte bra?
Hur kan jag fixa den nu?kan jag ta bort expander och använder en ny expander på samma punkt?
eller gipsen har redan gått sönder och jag kan inte använda samma fast punkt inte längre?
Jag brukar använda gips expander med tvång för att montera gardiner och skåpsskena i gips väggen och alla gånger den har funkat bra men när jag ville montera ett torkställe i tvättstugan efter några månader det började glappa en fast punkt.
Vi har väv på gipsväggen och som ser ni i bilden expander sitter inte fast ,alla gånger jag hade använt expander på målad gipsvägg och det funkade,men inte den här gången .
kan väven på gips vara anledningen att det blir inte bra?
Hur kan jag fixa den nu?kan jag ta bort expander och använder en ny expander på samma punkt?
eller gipsen har redan gått sönder och jag kan inte använda samma fast punkt inte längre?
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Jag gissar på att du använt en gipsexpander för tjockare väggar än du har.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Man behöver inte borra, ta tag i kanten med en sidavbitare, och bocka lätt, är gjord för att kanten skall släppa lätt, tryck in röret som blir kvar.
13th Marine skrev:
jag vet att det finns enkel gips och dubble gips varianter ,om det är den som menade du?
jag använde enkel gips variant och det hade funkat förut i våran vardagsrum och alla sovrum som vi har ,här i tvättstugan en fästpunkt blev inte så bra jag tänkte kanske göra om den och ser hur det blir
Jag såg en video i youtube som en kille tog ur den med hjälp av en hammare ,altså skruvade skruvan lite grann och hamrade sen så detblev lös.kenneth5828 skrev:
Det funkade för mig också,nu har jag försökt spackla i hållen för att ha bättre grip.
Liknande trådar
-
Vilken expanderskruv i en badrumsvägg av betong klädd med gips?
Badrum -
TV i Gipsvägg ( Expanderskruv får ej användas )
Byggmaterial & Byggteknik -
Gipsexpander?
Gipsexpander borrade igenom - går det att rädda?
Tak gipsskiva expander
Byggmaterial & Byggteknik