5 038 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Bygg en självbevattnande blomlåda nedfälld i trädäcket
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
En odling i nivå med trädäcket är trevligt och behöver inte vara så svårt att få till. Det går till och med att ordna så den är självvattnande.
Du kan läsa artikeln här: Bygg en självbevattnande blomlåda nedfälld i trädäcket
Du kan läsa artikeln här: Bygg en självbevattnande blomlåda nedfälld i trädäcket
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Har själv byggt "självvattnande" lådor för att ha i växthuset av baljor från biltema.
Värt att tänka på är att iaf dessa glider ned i varandra med tiden och kan bli väldigt svåra att få isär. Jag fick sätta distanser till säsong 2 för att slippa samma mängd svordomar på hösten.
Värt att tänka på är att iaf dessa glider ned i varandra med tiden och kan bli väldigt svåra att få isär. Jag fick sätta distanser till säsong 2 för att slippa samma mängd svordomar på hösten.
Biltema hade väldigt trevliga murarbaljor för några år sedan som passade ganska precis in i varandra, det finns någon youtube-video på hur man bygger självvattnande lådor av dom.13th Marine skrev:
Tyvärr har de såklart bytt leverantör/utförande sedan dess, så de som de har nu passar inte alls lika bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Jag köpte förra året och då passade de helt okej.
Man kan också ta två lika stora och sätta distanser så att där blir lite mellanrum.
Man kan också ta två lika stora och sätta distanser så att där blir lite mellanrum.
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Ja! Den där hängmattan villhöver jag någonstans i trädgården.