Byggahus.se
Hej!

Finns det någon som kan ge ett råd om hur man ska dra guidekabel.
Rött = Begränsningskabel
Gult = Ö runt plantering
Blått = Laddstation
Avstånd mellan ö och häck c.a 1,5 meter

Grönt = 3 olika alternativ.

48035536-D3BB-4BDB-B7FC-0475C1A46096.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tackar på förhand
agron

A agb007 skrev:
Hej!

Finns det någon som kan ge ett råd om hur man ska dra guidekabel.
Rött = Begränsningskabel
Gult = Ö runt plantering
Blått = Laddstation
Avstånd mellan ö och häck c.a 1,5 meter

Grönt = 3 olika alternativ.

[bild]

Tackar på förhand
agron
Om du räknar med att klippa korridoren 'nordväst' om huset (markerad i blått) klippt är det nog en förutsättning att leda roboten dit. Optimalt vore att placera laddstationen där tycker jag men det är kanske inte praktiskt möjligt?

Om inte möjligt så är det ju lämpligt att dra guideslingan åt det hållet och programmera roboten att börja klippa i den hörnan med jämna mellanrum. Sannolikheten är ju större att den hittar in då!

Jag förstår jag inte varför du vill dra guiden mellan planteringen o buskarna? Känns trångt och svårt för roboten att hitta guiden. . Tycker det är mer logiskt att lägga den på den större öppna ytan på andra sidan planteringen. 'Tarmen' ut till ön får du då dra ut från 'nordöstra' sidan på tomten...

Mitt förslag på förläggning guidekabel markerad i orange nedan.

20190528_215920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
agb007
  • Laddar…
A aekeberg skrev:
Om du räknar med att klippa korridoren 'nordväst' om huset (markerad i blått) klippt är det nog en förutsättning att leda roboten dit. Optimalt vore att placera laddstationen där tycker jag men det är kanske inte praktiskt möjligt?

Om inte möjligt så är det ju lämpligt att dra guideslingan åt det hållet och programmera roboten att börja klippa i den hörnan med jämna mellanrum. Sannolikheten är ju större att den hittar in då!

Jag förstår jag inte varför du vill dra guiden mellan planteringen o buskarna? Känns trångt och svårt för roboten att hitta guiden. . Tycker det är mer logiskt att lägga den på den större öppna ytan på andra sidan planteringen. 'Tarmen' ut till ön får du då dra ut från 'nordöstra' sidan på tomten...

Mitt förslag på förläggning guidekabel markerad i orange nedan.

[bild]
Hmm ... nu fick jag lite att fundera på.
Flytta laddstationen är svårt.
Anledningen till guiden mellan planteringen och buskarna var att det rekommenderades enligt manualen om passagen var smal.
Den är c.a 1,5 m

Med vänlig hälsning,
agron

Guiden i smal passage gäller bara om det är enda vägen till ett annat område, här finns ju gott om plats på andra sidan planteringen. Förslaget du fick om dragning ser bra ut.

• Gilla
agb007
  • Laddar…
A agb007 skrev:
Hmm ... nu fick jag lite att fundera på.
Flytta laddstationen är svårt.
Anledningen till guiden mellan planteringen och buskarna var att det rekommenderades enligt manualen om passagen var smal.
Den är c.a 1,5 m

Med vänlig hälsning,
agron
Roboten klipper inte när den följer guiden...

• Gilla
agb007
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.