Byggahus.se
Ser ut som någon barack.

• Gilla
Robert Kooijman och 3 till
  • Laddar…
Häftigt med platsgjuten grund, låter som arkitekten är nyexaminerad och läser orden rakt ur en bok..

• Haha
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Jag har inget emot huset, tycker att nya hus ska se moderna ut.
Men "platsgjuten platta" var ju hejdlöst roligt!

• Gilla
MinimalistWannabe och 1 till
  • Laddar…
Jag fattar inte hur byggnadsnämnden kunde godkänna denna fula låda! De måste vara blinda.

• Gilla
Robert Kooijman och 3 till
  • Laddar…
Snyggt

Snyggt. De röda stugornas tid är förbi i strandnära bebyggelse. Precis som dragspel och telefonkataloger, otidsenligt.

• Wow
ErikLtz
  • Laddar…
De stolplösa hörnen är en riktig arkitektfavorit. Antagligen ett försök att få det enormt tjocka taket att flyta. Resultat: 70-tals garage med panorama fönster. Bra jobbat!

• Haha
  • Gilla
VolvoBm218 och 4 till
  • Laddar…
Njäe..ser ut som en industri/lager/affärslokal ala 70-tal.
Hade nog haft en röd liten stuga alla gånger hellre, som svar på att dom är på g att förvinna, högre upp i tråden ;)

Anonymiserad 173289 skrev:
Lite lustiga ordval egentligen... Platsgjuten platta återkommer på flera ställen i texten. Man undrar ju om arkitekterna inte inser att dom flesta betongplattor för hus är platsgjutna
Hahaha, förhoppnings var det enklare än en fabriksgjuten...:crysmile:

S
Jag satt väl mest och undrade hur de tänkte där, genom större delen av programmet. Men vi är alla olika, tur det. Undrar om det finns någon som vill betala 6 mille för det där vindskyddet.

Men, jag är lite nyfiken på hängrännorna. Någon som vet vad det är för modell på dem?

A
Stilfullt, enkelt, funktionellt och snyggt imo. Skulle dock ha byggt det i två våningar med balkong också :crysmile:

S
Jösses vad fult.

And that's all I have to say about that.

• Gilla
ErikLtz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.