Pumpen snurrar inte,har losssat centrumskruv den sitter inte fast,en av tre automatsäkringar hade löst men det är en enfaspump..kan kondensatorn vara paj trots att utsidan ser ok ut?Kan man byta motorenhet utan att tappa systemet?
Ett från Alstom,ja jag har avst vent för stig o retur så jag slipper tappa radiatorerna men måste väl släppa trycket i röda exp kärlet..?Helst skulle jag vilja byta bara motorenheten,finns lösa nya sådana bolt on?Vilka uppgifter ska jag ge till åf för att få rätt motor?Jag ställer fråga i flera fora till jag är nöjd med svaren såklart..Tur inte kallt vi får köra ngn byggfläkt vb..Krilleman skrev:
Så här,den sista bilden visar ett litet läckage enstaka dropppar,törs jag dra åt muttern?Vill helst köpa motor bara endast i nödfall ny komplett pump och INTE en modern tryckstyrd..elektroniken tål ej fyrkantvåg från växelriktaren vid strömavbrott.useless skrev:
Blir detta rätt:en Grundfos med spec 15 60 130 lite dyrare än andra sannolikt pga lite ovanligare med liten dim i gängan och tryckhöjd 6 m..3125 kr Rinkaby snälla rätta mig om jag fattat fel..dock tyvärr tryckstyrd..med elektronik.
Kruxet är att den gamla typen av pump inte får säljas längre inom EU. Alla pumpar ska vara av lågenergi-typ.S sagan1 skrev:
Det går dock att köpa drivsidor på t ex e-bay.
Vet att vissa äldre värmeregulatorer har problem med dessa nya pumpar. Vilken regulator har du?
https://rorfokus.se/pumpar/cirkulat...I4acQAEjpRdDlKT6m3x64jPblo1aIhoIaApIgEALw_wcB
Du kan lika väl köpa denna, billigare
Du kan lika väl köpa denna, billigare