Har haft en hantverkare hemma hos oss som slipat och behandlat vår 100 år gamla fiskbensparkett. Men jag är inte nöjd med resultatet. Någon här som vet om det ska se ut såhär eller om han helt enkelt slarvat och det har blivit missfärgat? Väldigt svårt att få med på bild men det ser liksom flammigt ut. Golvet är behandlat med Bona frost och sedan har han lagt ett lager hårdvax osmo 3041 ofärgat ovanpå. Det är även vitare längst med alla kanter. Känns nästan som att det inte slipats ordentligt där? Ska även tillägga att detta är andra gången han gör om golvet. första gången behandlade han med 2 lager osmo 3041 ofärgad (lite lite vitpigment i). Detta fick han göra om då det såg ut som någon lagt ett lager slipdamm över hela golvet. samt att det var drag efter rollern han använt.
VEm eller vilken firma anlitade ni?VAr det stockholm?
TAck det är just detta jag vill undvika..
TAck det är just detta jag vill undvika..
Vi har nyligen fått inlagt 16 mm massiv stavparkett. Den har slipats och oljats med Bona hårdvaxolja. Vet inte exakt men golvläggaren sa att den oljan är ljus, vilket vi var ute efter. Vi har fått besked att det flammiga syns pga släpljuset som blir och att ju mer vi går på golvet så kommer det att försvinna med tiden. Hur som helst så var han och tittade på det och föreslog själv att de skulle olja det igen. Vi får se hur det blir. Hur har det gått med golvet?
blev omgjort 4 gånger och efter det orkade jag inte mer haha. Vägrade dock betala så vi kom undan billigt. Tänkte inte betala för något jag inte var nöjd med. Det har fläckigt bitvis och flammigt. Det blev dock helt ok men blev aldrig nöjd. Mitt råd är att inte ge upp förrän ni är 100% nöjda. Vi har sålt den lägenheten idag men det störde mig varje dag man kom in i rummet.A Annmarka skrev:Vi har nyligen fått inlagt 16 mm massiv stavparkett. Den har slipats och oljats med Bona hårdvaxolja. Vet inte exakt men golvläggaren sa att den oljan är ljus, vilket vi var ute efter. Vi har fått besked att det flammiga syns pga släpljuset som blir och att ju mer vi går på golvet så kommer det att försvinna med tiden. Hur som helst så var han och tittade på det och föreslog själv att de skulle olja det igen. Vi får se hur det blir. Hur har det gått med golvet?
Tack för återkopplingen. Jag håller med dig och jag vill också vara 100 % nöjd och att jag har förväntat mig att med ett så pass dyrt golv ska resultatet vara perfekt. Hos oss är det inte bara att det är flammigt utan även några andra missar. Hoppas i slutändan att det blir bra och att det löser sig.