Byggahus.se
Man fick med ett dokument med något unikt nummer som man ska använda för att registrera sin klippare.
Är det nån som har gjort det och vad innebär det egentligen? På hemsidan står det mest att dom kan hjälpa mig snabbare när dom vet vem jag är.

Vi gjorde det för vår R70. Har inte gett något "extra", men har ej heller haft behov av support från Gardena...
Däremot har jag för mig att det även kan funka som säkerhet vid ev. stöld av klipparen.
Klipparen kan markeras som stulen i registret och ÅF lär inte hjälpa till med upplåsning av PIN-kod etc.
Hjälper inte den som får klipparen stulen men kanske påverkar det intresset av att stjäla klipparen.

E etompau skrev:
Vi gjorde det för vår R70. Har inte gett något "extra", men har ej heller haft behov av support från Gardena...
Däremot har jag för mig att det även kan funka som säkerhet vid ev. stöld av klipparen.
Klipparen kan markeras som stulen i registret och ÅF lär inte hjälpa till med upplåsning av PIN-kod etc.
Hjälper inte den som får klipparen stulen men kanske påverkar det intresset av att stjäla klipparen.
Det var egentligen främst det sista jag var mest intresserad av, men jag kunde inte se att det stod nått om det på sidan. Jag gissar att jag kan få den markerad som stulen enbart genom att visa upp dokumentet som följde med, utan att ha registrerat mig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.