Har ett ettrörssystem som ska ut. Hur kapar jag rören enklast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kapat ett par partier med multiverktyget men det går inte fort. Räknar med ca 30 snitt. Kanske något färre om jag kan gänga upp vissa skarvar.
Vill inte använda vinkelslip då jag är inomhus.
Det ser ut att vara ett gammalt hus med spån i väggarna. Då är det vettigt att försöka undvika vinkelslip. Det är så svårt att släcka när det börja pyra i väggen. Inte är det lätt att se att det gör det heller. En metod utan gnistor är definitivt att föredra.
Det ser ut att vara ett gammalt hus med spån i väggarna. Då är det vettigt att försöka undvika vinkelslip. Det är så svårt att släcka när det börja pyra i väggen. Inte är det lätt att se att det gör det heller. En metod utan gnistor är definitivt att föredra.
Stämmer. Fast jag försökte elda lite av spånet för att testa men det brann väldigt dåligt.
Får bli bättre blad till multimaskinen och tigersåg där jag kommer åt.
Vill bara påminna om att det är värme det börjar brinna av, inte nödvändigtvis gnistor. Så ett multiverktyg eller tigersåg kan absolut vara lika illa som en vinkelslip.
I viss mån är det väl lättare att kontrollera om man vet vart det blir varmt, men bara så att man inte får för sig att det är riskfritt.
En vinkelslip sprutar gnistor som dessutom studsar runt och kan komma in på de mest konstiga ställen. Multisågen med för friktionsvärme, det ska mycket till att värma upp ett rör så pass mycket att det medför en risk.
Jag skulle nog försöka benda ut rören på mitten för att lättare komma åt med tigern
Slingan förser även delar av källaren med värme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röret går inte att få ut tillräckligt långt. Det ska vara om man tar ett långt, flexibelt blad och låter främre delen ligga an mot väggen. Sliter hårt på bladet men skulle kunna funka.