Jag köpte en och använder den så gott som dagligen nu. Än har jag inget att klaga på. För att borren inte ska bli för varma byter jag borr för varje hål. Hittills har jag bara använt den för att justera ändarna på stenarna så att de passar bättre ihop men nu ska jag börja klyva också.
Det finn ju en Bosch med liknande styrka, några kronor dyrare, men jag hade nog hellre köpt
den,
[länk]
Var på Hornbach idag och blev besviken, den hade ingen borrfunktion.
Får luska vidare...vet inte om jag vågar köpa en Boray, men blir ju imponerad av vissa inlägg i tråden.
Var på Hornbach idag och blev besviken, den hade ingen borrfunktion.
Får luska vidare...vet inte om jag vågar köpa en Boray, men blir ju imponerad av vissa inlägg i tråden.
Jag borrade en hel del med min Boray under några år. 20 mm hål gick bra, tuggade på helt ok. Sedan gav jag mig på ett större berg och ville ha 32 mm hål för snigamit. Då gick det sakta. Slutade med att jag hyrde en tryckluftsborr och borrade ett 30-tal 80 cm djupa hål. Det hade tagit en evighet med Boray-maskinen.
Den fungerar dock bra än, jag har några mindre berg kvar som jag skall ge mig på vilket år som helst...