Byggahus.se
Har sett att det finns ett kraftfullt relä Hager ECS 425S som klarar 25A med belastning "AC7 kategori A". Jag förutsätter att strömstyrkan gäller per fas.
- Min fråga är om detta är ok för att släppa igenom 16A till ett uttag för laddkabel till elbil?
Laddkabeln är en portal kabel (t.ex. EVC-PCH005 från Evconnect.se) med reglertekniken inbyggd i kabeln.
 
Jag vågar inte uttala mig om belastningsklasser. Men gillar laddaren att bli bruten sådär? TIll min Volvo hybrid rekommenderar de att man inte skall bryta strömmen från "utsidan", utan låta bilen avbryta laddningen, sedan koppla bort först från bilen.
 
L LarHa skrev:
Har sett att det finns ett kraftfullt relä Hager ECS 425S som klarar 25A med belastning "AC7 kategori A". Jag förutsätter att strömstyrkan gäller per fas.
- Min fråga är om detta är ok för att släppa igenom 16A till ett uttag för laddkabel till elbil?
Laddkabeln är en portal kabel (t.ex. EVC-PCH005 från Evconnect.se) med reglertekniken inbyggd i kabeln.
Finns inget som hindrar att du använder det så om du vill. Men tänk på det hempularen skrev också det är en annan aspekt än relävalet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.