1 429 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Relä för att ladda elbil
Har sett att det finns ett kraftfullt relä Hager ECS 425S som klarar 25A med belastning "AC7 kategori A". Jag förutsätter att strömstyrkan gäller per fas.
- Min fråga är om detta är ok för att släppa igenom 16A till ett uttag för laddkabel till elbil?
Laddkabeln är en portal kabel (t.ex. EVC-PCH005 från Evconnect.se) med reglertekniken inbyggd i kabeln.
- Min fråga är om detta är ok för att släppa igenom 16A till ett uttag för laddkabel till elbil?
Laddkabeln är en portal kabel (t.ex. EVC-PCH005 från Evconnect.se) med reglertekniken inbyggd i kabeln.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Jag vågar inte uttala mig om belastningsklasser. Men gillar laddaren att bli bruten sådär? TIll min Volvo hybrid rekommenderar de att man inte skall bryta strömmen från "utsidan", utan låta bilen avbryta laddningen, sedan koppla bort först från bilen.
Finns inget som hindrar att du använder det så om du vill. Men tänk på det hempularen skrev också det är en annan aspekt än relävalet.L LarHa skrev:Har sett att det finns ett kraftfullt relä Hager ECS 425S som klarar 25A med belastning "AC7 kategori A". Jag förutsätter att strömstyrkan gäller per fas.
Välkommen till forumet!
Läs gärna vad pacman42 har skrivit om elbilsladdning och konstruktion av en egen laddare, där kan du säkert hitta mycket bra.
https://www.byggahus.se/forum/threa...gen-laddbox-till-elbilen-laddhybriden.325257/
Läs gärna vad pacman42 har skrivit om elbilsladdning och konstruktion av en egen laddare, där kan du säkert hitta mycket bra.
https://www.byggahus.se/forum/threa...gen-laddbox-till-elbilen-laddhybriden.325257/
Liknande trådar
-
Är dessa shelly-reläer rätt för min lägenhet?
El -
Grannar får föreläggande efter att ha matat fåglar
Artikelkommentarer -
Föreläggande att göra bullerutredning för attefallshus
Bygglov -
Relä för att styra CP
El -
Söker mall eller exempel för intyg utstakning/utsättning samt Relationshandling på Ark-handlingar
Bygglov