Lådsystemet fungerar väldigt bra. Det är stabilt även med riktigt tunga lådor. Enkelt att dra in/ut. Den största fördelen är nog att det inte blir skitigt.
Ska ni designa ett eget system så gör inte samma misstag som jag gjorde och designa in för få lådor....
Så här ser det ut idag.
Lådsystemet fungerar väldigt bra. Det är stabilt även med riktigt tunga lådor. Enkelt att dra in/ut. Den största fördelen är nog att det inte blir skitigt.
Ska ni designa ett eget system så gör inte samma misstag som jag gjorde och designa in för få lådor....
Så här ser det ut idag.
Har du speldator i verkstan? Nu har jag själv funderat i dom banorna att ha en dator därute men hur blir det? Mår datorn verkligen så bra i en verkstadsmiljö?
Efter en massa hemska bilder på ordning och reda får jag ju styra upp här
Hustrun tog med barnen på semester. Som tur är är det en hel dag ledigt för mig innan jobbet börjar igen.
Så jag gick glad i hågen ner till verkstan för att börja printa en grej I 3dskrivaren.
Problem 1: komma in. Det ligger saker i vägen som vart med till stugan och sen har inte tiden funnits för att sortera in det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problem 2: stök.
Logga in
Skapa konto
Inspirerad av @Pysslarn och @findus42 så tänkte jag att att lite ordning kanske inte är fel ändå. Så valde att ta fulsnickerit en nivå till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frågan är väl bara vad jag ska med de här hyllorna till?
Vill inte hänga för tunga saker på dörren. Skyddsglasögon, hörselkåpor och andningsmask är givet där.
Nja. Min hjärna vill ju inte riktigt begripa vad hyllorna ska vara till. Ordningssinne är inte min grej i verkstan. Vilket är konstigt för på jobbet är det min styrka..
Nja. Min hjärna vill ju inte riktigt begripa vad hyllorna ska vara till. Ordningssinne är inte min grej i verkstan. Vilket är konstigt för på jobbet är det min styrka..
Montera bort dörren och spar den på vinden, den är bara i vägen ser det ut som. När du satt upp hyllorna på den kommer du ändå inte kunna stänga den utan att allt faller ner. Sen sätter du hyllorna på väggen som tidigare doldes av dörren
Montera bort dörren och spar den på vinden, den är bara i vägen ser det ut som. När du satt upp hyllorna på den kommer du ändå inte kunna stänga den utan att allt faller ner. Sen sätter du hyllorna på väggen som tidigare doldes av dörren
Bara två små problem med den lösningen:
1. Hustrun kommer se alla bra-att-ha-grejer jag sparat, och då kommer de förvandlas till bra-att-köra-till-tippen-grejer.
2. Bakom dörren är det en dörr in till rummet där vi har återvinning. Så blir inte mer väggyta av att a bort den
Glöm inte måla dina hyllor och andra förvaringsmöbler i några fräsiga färger, då hittar du alltid dessa (nästan) oavsett hyr mycket bråte som står i vägen. Lysande orange och festoolgrönt kan väl vara en tuff kombination?