1 603 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Rimlig kostnad för plattläggning?
Jag behöver lägga betongplattor 80cm ut från huset för att göra det enkelt för min robotklippare.
Har fått en offert på jobbet som jag tycker ser väldigt dyr ut, 55’ ink moms (2100:-/m2).
Vad kan man i dagsläget grovt räkna med för m2 pris för att lägga std betong plattor 21x14x4cm med lite större kantstenar (fastgjutna i betong)?
Ytan är ca 26 m2 och i offerten ingår allt material + arbete + transporter mm.
Har fått en offert på jobbet som jag tycker ser väldigt dyr ut, 55’ ink moms (2100:-/m2).
Vad kan man i dagsläget grovt räkna med för m2 pris för att lägga std betong plattor 21x14x4cm med lite större kantstenar (fastgjutna i betong)?
Har för mig att vanlig plattsättning för marksten ligger på 700kr/m2 + material inkl underarbete.
Men ta den siffran väldigt löst. Kommer inte ihåg om det var plus eller inklusive moms.
Men ska sten monteras i betong så kan jag tänka mig att det kostar en hel del extra.
Ta in 2st offerter till så ser du vad det "ska" kosta.
Men ta den siffran väldigt löst. Kommer inte ihåg om det var plus eller inklusive moms.
Men ska sten monteras i betong så kan jag tänka mig att det kostar en hel del extra.
Det ska grävas bort 10 m2 grässvål och matjord ska sedan läggas i en hög, dränerings materialet närmast huset måste också bort ca 20 cm djupt (ca 3-4m3) som används som utfyllnad bakom ett närliggande hus. Har f.ö ca 9-10 m2 sten sedan tidigare som också skall läggas ut.H Hallerudsbo skrev:
Jag tycker själv det ser ut att vara ett rel "enkelt" jobb utan några större konstigheter.
Att hälla ut lite betong i botten och bocka till ett armeringsjärn kan väl inte vara så besvärligt/ta lång tid?N Nyttanvändarnamn4321 skrev:Har för mig att vanlig plattsättning för marksten ligger på 700kr/m2 + material inkl underarbete.
Gjorde det själv på en mindre yta för några år sedan och det gick ju på nån timme.
Ja, jag måste ta in två offerter till, för det här blev dubbelt så dyrt som jag hade gissat!
Tycker det låter som en seriös hantverkaregbak skrev:
Jag behöver lägga betongplattor 80cm ut från huset för att göra det enkelt för min robotklippare.
Liknande trådar
-
Vad är en rimlig kostnad för att kakla en yta 1,2 x 0,20 m?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hjälp!! - Vad är rimlig arbetskostnad för gipsa+skiva väggar med snedtak?
Byggmaterial & Byggteknik -
Rimlig kostnad för material till installation av kamin?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad är rimlig materialkostnad för badrum med våtmatta
Badrum -
Rimlig kostnad för renovering av hall?
Golv